  • 1. Data: 2013-01-29 14:14:30
    Temat: odkupilem telefon - zawila sprawa
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz
    z telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela),
    gwarancję, słowem mówiąc cały komplet.

    telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis
    wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do
    dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.
    poszedlem do salonu plusa gdzie nic nie wskoralem bo odeslali mnie na
    infolinie swojego e-sklepu bo tym kanalem telefon byl kupiony przez
    panią X (czyli przez e-sklep zostala zawarta umowa, dokonano platnosci i
    e-sklep drogą kurierska wyslal tej pani telefon). zadzwonilem wiec do
    e-sklepu, przedstawilem sytuacje na co mi odpowiedzieli ze nie wymienia
    mi tego telefonu bo tylko osoba ktora dokonala zakupu u nich tego
    telefonu (czyli pani X) na prawo dokonywac zwiazanych z tym formalnosci
    a nie ja, mimo ze jestem teraz jego wlascicielem (a zgodnie z warunkami
    gwarancji powinienem tylko dysponowac ekspertyza oraz oryginalnym
    dokumentem sprzedazy)

    powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?
    zawsze wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy
    przedmiotu a nie osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak
    powyzej mi rzuca polkomtel sa zgodne z prawem ?
    napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
    odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora (bo
    probowali naprawic i sie nie udalo, wydali wiec ekspertyze), i kolko sie
    zamyka.

    co zrobic ?

  • 2. Data: 2013-01-29 14:16:14
    Temat: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-29 14:14, news pisze:

    > co zrobic ?

    Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-01-29 14:44:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

> [...]
    > wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do
    > dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.

    Moment.
    A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji?

    > poszedlem do salonu plusa

    Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał.
    Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji.
    To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje.
    A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść.

    > powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?

    Upewnić się, jakie są warunki gwarancji.
    Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej
    niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji
    NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według
    tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie.
    My tego nie wiemy.

    > zawsze
    > wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu

    Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana.
    Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy.
    Ale pewności nie ma.
    Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej),
    bo tak się umówiła.
    Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału
    dystrubucyjnego.
    Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie.

> [...]
    > napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
    > odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora

    No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
    Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
    sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
    I kolejne, KOMU jej udziela.

    > co zrobic ?

    Zajrzeć do gwarancji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-01-29 14:51:42
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-29 14:16, Liwiusz pisze:

    > Zażądać od gwaranta realizacji warunków gwarancji.

    Czyli od kogo, od Sony Poland ?

    Jeśli tak, to spławili mnie w taki sposób:

    "W odpowiedzi na Pana zapytanie, chcielibyśmy Pana poinformować, że
    firma Sony oraz jej autoryzowany partner serwisowy wywiązała się ze
    zobowiązań opisanych w Ograniczonej Gwarancji poprzez wystosowanie
    wspomnianej ekspertyzy. Na podstawie tego dokumentu może Pan
    skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą w celu wymiany telefonu na
    ten sam lub inny model, albo zwrotu kosztów zakupu."

    W gwarancji jest jak wól napisane, ze gwarant (Sony lub jej partnerzy
    serwisowi) mają do wyboru naprawę albo wymianę Produktu.

    Jak mam dalej skutecznie dochodzić swoich praw ? Pomóżcie...

  • 5. Data: 2013-01-29 14:58:09
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    > No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
    > Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
    > sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
    > I kolejne, KOMU jej udziela.

    cytuję: Zakres obowiązków gwarancyjnych:
    "Jeżeli z powodu wad projektowych, materiałowych lub wad wykonawstwa w
    okresie gwarancyjnym Produkt nie będzie prawidłowo działać w ramach
    normalnego użytkowania i obsługi, firma SONY ERICSSON lub jej partnerzy
    serwisowi mają do wyboru naprawę albo WYMIANĘ Produktu, zgodnie z
    warunkami zawartymi w niniejszej gwarancji".

    dalej:
    Niniejsza Ograniczona gwarancja jest ważna tylko pod warunkiem
    dołaczenia do dostarczonego celem wymiany badz naprawy produktu
    oryginalnego dowodu zakupu danego produktu, wystawionego przez
    autoryzowanego sprzedawce sony ericsson i zawierajacego date zakupu oraz
    numer seryjny"

    nigdzie nie ma wzmianki na temat tego ze to sprzedawca dokonuje wymiany
    produktu, ale odpisali mi jak odpisali i co mam teraz zrobic ?

  • 6. Data: 2013-01-29 14:59:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-29 14:51, news pisze:

    > Czyli od kogo, od Sony Poland ?

    Nie wiem, kto jest gwarantem, przeczytaj.

    Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-01-29 15:06:53
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-29 14:59, Liwiusz pisze:

    > Zażądać od Sony wymiany lub naprawy.

    Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
    Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.

    mam tam isc i zrobic im awanture ?

  • 8. Data: 2013-01-29 15:11:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-29 15:06, news pisze:

    > Tak, Sony jest gwarantem, zażądałem, olali mnie jak widać powyżej...
    > Zazadalem naprawy, to mi odpisali ze nie jest mozliwa.
    >
    > mam tam isc i zrobic im awanture ?

    Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-01-29 15:13:06
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-01-29 15:11, Liwiusz pisze:

    > Cywilizowanym sposobem jest droga sądowa.

    czy bawic sie w federacje konsumentow ?

  • 10. Data: 2013-01-29 16:49:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-29 15:13, news pisze:

    > czy bawic sie w federacje konsumentow ?

    Gotfryd dziś cytował "bzdury" generowane przez takie federacje, więc ja
    bym uważał :)

    --
    Liwiusz