  • 611. Data: 2024-04-30 02:35:48
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dość dobry przykład - i jak się okaże że to technika a nie bóg to
    > okazuje się że wierzący nie mieli racji. I trochę głupio wychodzi bo
    > okazało się że w imię tej interpretacji zabili kilkadziesiąt milionów
    > ludzi a jak by się okazało że to ciec był w kosmicznym zoo to będą dalej
    > twierdzić że ten cieć jest bogiem;)

    Tobie głupio wychodzi. Nie jestes żadną reperezentatywną próbka wiernego :)
    A powazniej, to przeciez takich rzeczy było po drodze na pęczki,
    gdzie i wierni i "kościół" twierdzili, że coś jest interwencją boska, a
    potem się okazało, że nie jest. A tu mówimy o zdarzeniach, o których
    niewiele wiemy, więc nie ma tego jak rostrzygnąć i nic podobnego prędko
    się zapewne nie okaże.

    --
    Marcin

  • 612. Data: 2024-04-30 02:37:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie - ja na przykład tej wiary nie mam, więc mnie ona nie dotyczy.

    To Ty jesteś tą zakonnicą?

    > Nie tyle musi a ma obowiązek. Ma też obowizek postępować zgodnie
    > wytycznymi swojego zakonu.

    Jak wiara, to raczej musi. To przeciez nie ja stawiam tezę, że wiara nie
    pozostawia przestrzeni do swobodnej interpretacji.

    --
    Marcin

  • 613. Data: 2024-04-30 06:55:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To Ty jesteś tą zakonnicą?

    Nie - no i co z tego? Muszę być wierzący żeby brać udział w dyskusji o
    wierze?

    > Jak wiara, to raczej musi. To przeciez nie ja stawiam tezę, że wiara nie
    > pozostawia przestrzeni do swobodnej interpretacji.

    Ale rozmawimy o konkretnej organizacji a nie wierze jako takiej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 614. Data: 2024-04-30 06:56:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiem, że wiesz, ale tka Twoja maniera.

    No właśnie nie wiem. Skoro egzorcyzmy nie pomagają w chorobach
    psychicznych to w jakich?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 615. Data: 2024-04-30 06:58:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A powazniej, to przeciez takich rzeczy było po drodze na pęczki,
    > gdzie i wierni i "kościół" twierdzili, że coś jest interwencją boska, a
    > potem się okazało, że nie jest.

    No i jak się okazywalo że to jednak nie interwencja boska tylko zaciek
    na ścianie to jednak przestawalo być cudem. Jak się okaże że cały bóg
    nie jest boski to chyba przestanie być bogiem - prawda?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 616. Data: 2024-04-30 07:06:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W dowolnym, otwartym zbiorze, gdzie sam sobie mogę zdefiniowac
    > krasnoludka zawsze można go zdefiniowac tak, że będzie istniał lub nie
    > istniał.

    Zaraz - właśnie udowodnileś że isnieją krasnoludki? No to dawaj teraz z
    bogami i temat zamknięty;)

    > Dokładnie tak to działa na poziomie nauki.

    Nie bardzo... Z tego co wiem nauka po proatu nie odnosi się do kwestii
    istnienia krasnoludków ani bogów greckich czy rzymskich.

    > Jak ktos mi da coś do analizy z pytaniem czy
    > tam jest np. chrom, to jak nie znajdę chromu, to mu przeciez nie powiem,
    > że tam nie ma chromu, a że go tam nie znalazłem.

    Jak dostaniesz zadanie określenia zawartości chromu to odpowiesz że
    wynosi ona 0%.
    > Nie, tak, zalezy od kontekstu i rozmówcy. Przedszkolakowi na pogadance o
    > bogach greckich powiem pewnie, że nie, Tobie moge spokojnie powiedziec,
    > "nie wiem" :)

    ;)

    > Ale po co sie nimi przejmować skoro wiadomo, że nic to do dyskusji nie
    > wnosi?

    Bo przenoszą tą dyskusję na poziom polityki i wojen plemennych....

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 617. Data: 2024-04-30 08:03:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 06:56, Shrek pisze:

    > No właśnie nie wiem. Skoro egzorcyzmy nie pomagają w chorobach
    > psychicznych to w jakich?

    Kto Tobie powiedział, że egzorcyzmy są panaceum na choroby?

    Robert

  • 618. Data: 2024-04-30 09:16:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > potem się okazało, że nie jest. A tu mówimy o zdarzeniach, o których
    > niewiele wiemy, więc nie ma tego jak rostrzygnąć i nic podobnego prędko

    Ja mam jedynie wątpliwość, czy autorowi chodziło sensu stricte o
    chodzenie po wodzie, czy o to, że jak uwierzysz, to zrobisz. Teraz mamy
    takie przysłowie, że "coś jest niemożliwe, dokąd nie przyjdzie ktoś, kto
    o tym nie wie i po prostu tego nie zrobi". O ile pamiętam to
    udowodniono, że lot człowieka poza ziemię jest niemożliwy, po czym kilka
    lat później wystrzelono satelitę.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 619. Data: 2024-04-30 11:54:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 06:58, Shrek pisze:

    > No i jak się okazywalo że to jednak nie interwencja boska tylko zaciek
    > na ścianie to jednak przestawalo być cudem. Jak się okaże że cały bóg

    Nie było cudów tego typu uznanych przez KK.

  • 620. Data: 2024-04-30 12:08:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No i jak się okazywalo że to jednak nie interwencja boska tylko zaciek
    > na ścianie to jednak przestawalo być cudem. Jak się okaże że cały bóg
    > nie jest boski to chyba przestanie być bogiem - prawda?

    Bóg nie przestaje być bogiem bo ludź się pomylił w kwestii zacieku.

    --
    Marcin