  • 1. Data: 2007-04-19 08:46:26
    Temat: Wyrok jest... a co z moja kasa
    Od: "BM" <n...@a...pl>

    Witam,

    Zostalem oszukany na 1000 PLN ( allegro ) facet jak sie okazalo oszukal na
    kwote 260 000 PLN... dostal wyrok, zgodzil sie go odbyc dobrowolnie. Dostal
    3 lata no i wlasnie ma zwrocic pieniazki oszukany.

    W zwiazku z tym mam pytanie, czy musze sie jakos domagac od sadu / komornika
    moich pieniedzy czy pozostaje mi czekac na cud?

    Z gory dziekuje

    www.maziarz.pl / www.slubna.info

  • 2. Data: 2007-04-19 12:48:09
    Temat: Re: Wyrok jest... a co z moja kasa
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BM" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

    >dostal wyrok, zgodzil sie go odbyc dobrowolnie. Dostal
    > 3 lata no i wlasnie ma zwrocic pieniazki oszukany.

    Skoro dobrowolnie to pewnie zawiasy, wiec raczej go nie bedzie "odbywal",
    chyba, ze...- nie zwroci kasy. Wiec jesli nie dostaniesz kasy, po prostu
    napisz do sadu, ze nic nie dostales. Jak bedzie cisza, to po paru miesiacach
    napisz znowu i tak dalej.
    Sad moze mu za nieplacenie odwiesic kare.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-04-21 11:23:33
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > napisz znowu i tak dalej.
    > Sad moze mu za nieplacenie odwiesic kare.

    Przede wszystkim po uprawomocnieniu wez wyrok z klauzula wykonalnosci
    i zloz u komornika wniosek o egzekucje. Dluznika mozna scigac dowolnie
    dlugo, wystarczy raz na 10 lat podtrzymywac wniosek egzekucyjny.
    Kiedys komornik go dopadnie...

    jesli w wyroku nie masz zasadzonych odsetek, a nie zanosi sie, ze
    dluznik zaplaci od razu, to zloz do cywilnego sadu wniosek o
    zasadzenie odsetek ustawowych od daty prawomocnosci wyroku w sprawie
    karnej do daty zaplaty. Odsetki ustawowe to lepsze niz lokata w banku :-)

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 4. Data: 2007-04-24 16:17:39
    Od: "barteks " <b...@N...gazeta.pl>

    Bungo <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zasadzenie odsetek ustawowych od daty prawomocnosci wyroku w sprawie
    > karnej do daty zaplaty. Odsetki ustawowe to lepsze niz lokata w banku :-)

    Podepnę się do tematu. Pare miesięcy temu skradziono mi radio z samochodu. O
    dziwo złapali złodzieja i dostał nawet jakiś wyrok za recydywę. Nie mogłem
    być na rozprawie ale później dowiedziałem się, że ma zwrócić mi koszt radia w
    wysokości 300zł. Ja nie mam żadnych papierów z sądu, nie dostałem pisemnie
    żadnej informacji o wyroku. Co mam zrobić w takiej sytuacji?