  • 1. Data: 2007-07-22 11:08:40
    Temat: Wyposażenie samochodu-oferta?
    Od: "marmaz" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy internetowa oferta sprzedaży samochodu z wyposażeniem jest prawnie
    wiążąca? W ogłoszeniu samochód posiadał 2 poduszki powietrzne a po zakupie
    okazało się że są tylko zaślepki Umowa sprzedaży nie precyzuje szczegółów
    wyposażenia Czy komis mógł wpisać sobie co chciał odnośnie cech samochodu,
    czy za podanie nieprawdy może ponieść jakieś konsekwencje np. w postaci
    zwrotu kosztów instalacji poduszek i gdzie ewentualnie dochodzić swoich
    ewentualnych praw
    Z góry dziękuję
    Marcin

  • 2. Data: 2007-07-22 20:07:07
    Temat: Re: Wyposażenie samochodu-oferta?
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    imho jesteś na wygranej pozycji, kupiłeś przedmiot niezgodny z opisem
    w umowie. Tzn
    pisze, ze sa poduszki a faktycznie ich nie ma...sprzedajacy mogl
    wyciagnac by je sprzedac.
    To oszustwo takie same jak sprzedaz np telewizora w ktorym jest cegla
    zamiast wnetrznosci.
    Tylko teraz musisz udowodnic, ze to nie Ty wyciagneles te poduszki.
    Ktos moze powiedziec, ze
    widziales co kupowales,ale przeciez nie da sie sprawdzic przy kupnie
    czy poduszki faktycznie tam sa.
    Tak czy siak w umowie sa poduszki a faktycznie ich nie bylo.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2007-07-23 06:59:47
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie PawelM w liscie z dnia 2007-07-22 22:07 napisala
    nastepujace slowa:

    > imho jesteś na wygranej pozycji, kupiłeś przedmiot niezgodny z opisem
    > w umowie.

    No dobrze, ale czy oferte przedstawiona na stronie interentowej mozna
    uznac za umowe?

    Poza tym, czesto handlarze samochodami daja w umowie punkt o tresci:
    kupujacy kupuje samochod w stanie w jakim go widzi. I to jest zawarte w
    umowie ;/

    --
    michal

  • 4. Data: 2007-07-23 07:30:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.07.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
    > Osoba nazywajaca sie PawelM w liscie z dnia 2007-07-22 22:07 napisala
    > nastepujace slowa:
    > No dobrze, ale czy oferte przedstawiona na stronie interentowej mozna
    > uznac za umowe?

    W przypadku sprzedaży konsumenckiej (o ile ta ma tu miejsce), podany jest
    zakres zgodności z umową (art.4 wiadomej ustawy): 3. [..] Takie samo
    domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym
    towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach
    sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności
    uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie,
    odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma
    je zachować.

    > Poza tym, czesto handlarze samochodami daja w umowie punkt o tresci:
    > kupujacy kupuje samochod w stanie w jakim go widzi. I to jest zawarte w
    > umowie ;/

    Przy sprzedaży konsumenckiej nie jest on istotny.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2007-07-23 08:09:33
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    > Poza tym, czesto handlarze samochodami daja w umowie punkt o tresci:
    > kupujacy kupuje samochod w stanie w jakim go widzi. I to jest zawarte w
    > umowie ;/
    ...stan techniczny zużycia samochodu w jakim się znajduje a nie co ma
    na
    wyposażeniu,sprzedający poświadczył, że ma poduszki i to wystarczy.
    Zobaczyłeś ofertę na stronie, przy kupnie sprzedający nic nie mówił,
    że
    się pomylił i wpisał też poduszki na stronie więc one muszą być.
    Podjełeś pewne kroki w celu kupna samochodu z poduszkami ale zostałeś
    oszukany, bo ich tam nie ma.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2007-07-23 08:14:19
    Od: Kuba <c...@o...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > je zachować.

    > Przy sprzedaży konsumenckiej nie jest on istotny.

    Popieram stanowisko Marcina. A tak na przyszłość to warto takie rzeczy
    oznaczyć w umowie sprzedaży. Wtedy nikt nie ma wątpliwości

  • 7. Data: 2007-07-23 10:00:52
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Kuba w liscie z dnia 2007-07-23 10:14 napisala
    nastepujace slowa:

    > Popieram stanowisko Marcina. A tak na przyszłość to warto takie rzeczy
    > oznaczyć w umowie sprzedaży. Wtedy nikt nie ma wątpliwości

    Czyli najlepiej jesli dopisalbym do umowy kupna-sprzedazy to co zostalo
    przedstawione w ofercie (wyposazenie dodatkowe auta), zgadza sie?

    --
    michal

  • 8. Data: 2007-07-24 08:14:09
    Od: Kuba <c...@o...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    >
    > Czyli najlepiej jesli dopisalbym do umowy kupna-sprzedazy to co zostalo
    > przedstawione w ofercie (wyposazenie dodatkowe auta), zgadza sie?

    Dokładnie. A przynajmniej te właściwości auta które cię najbardziej
    interesują. To co napisano wcześniej na temat wiążącej oferty
    sprzedającego przy sprzedaży konsumenckiej ma w tej sytuacji
    zastosowanie, ale to co jest na piśmie jest zawsze pewne.

    Pzdr Kuba

  • 9. Data: 2007-07-24 09:11:10
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Kuba w liscie z dnia 2007-07-24 10:14 napisala
    nastepujace slowa:

> [...]
    > sprzedającego przy sprzedaży konsumenckiej ma w tej sytuacji
    > zastosowanie, ale to co jest na piśmie jest zawsze pewne.

    Fajnie. Dzieki za informacje. Przydadza sie... :)

    I jeszcze jedna watpliwosc: w ofercie sprzedajacy zapewnia "auto
    bezwypadkowe". Ja je kupuje i stwierdzam ze jest po wypadku. Sprzedawca
    nie doprowadzi samochodu do stanu zgodnego z umowa zatem jedynym
    wyjsciem bedzie odstapienie od umowy i zwrot pieniedzy/samochodu, tak?

    --
    michal

  • 10. Data: 2007-07-24 09:31:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.07.2007 Michał <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > nie doprowadzi samochodu do stanu zgodnego z umowa zatem jedynym
    > wyjsciem bedzie odstapienie od umowy i zwrot pieniedzy/samochodu, tak?

    ...lub obniżenie ceny.

    --
    Marcin