  • 1. Data: 2002-06-07 07:12:46
    Temat: Wypadek na rowerze
    Od: <u...@p...onet.pl>

    Mój dziadek uległ wypadkowi jadąc na rowerze. Potrącił go samochód osobowy. Na
    miejsce wypadku przyjechała karetka i zagrała dziadka do szpitala. Na miejscu
    okazało się że dziadek był pod wpływem alkoholu. Policja spisała protokół,
    alkomat wykazał 1,6 promila. Sprawa zostanie skierowana do sądu grodzkiego.
    Jakiego wyroku można się spodziewać. Dziękuję za pomoc, Ula

  • 2. Data: 2002-06-07 14:03:30
    Temat: Re: Wypadek na rowerze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    u...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Policja spisała protokół, alkomat wykazał 1,6 promila. Sprawa zostanie
    > skierowana do sądu grodzkiego. Jakiego wyroku można się spodziewać.

    Teoretycznie do 2 lat wiezienia (tyle mozna juz dostac za sama jazde pod
    wplywem, nie mowiac o spowodowaniu wypadku).
    Praktycznie to zakaz prowadzenia pojazdow + kilka tysiecy zl kary.
    Pietnuje glupote dziadka.

  • 3. Data: 2002-06-07 19:58:53
    Od: <v...@p...onet.pl>

    > Teoretycznie do 2 lat wiezienia (tyle mozna juz dostac za sama jazde pod
    > wplywem, nie mowiac o spowodowaniu wypadku).

    samo spowodowanie wypadku nie jest w nowym KK juz przestepstwem, wiec, jesli
    nikt nie odniosl w nim sredniego uszczerbku na zdrowiu albo powazniejszych
    obrazen, to jest to zagrozone kara grzywny (10-360 stawek dziennych),
    ograniczenia wolnosci lub pozbawienia wolnosci do lat dwoch

    do tego srodki karne w postaci obligatoryjnego odebrania prawa jazdy (jesli
    ma), nawiazka w wysokosci od trzykrotnego do stukrotnego najnizszego
    wynagrodzenia (oblig.) oraz swiadczenie pieniezne (do 10x najnizsze
    wynagrodzenie- tez oblig.)

    wiec moze to troche kosztowac dziadka finansowo

  • 4. Data: 2002-06-07 20:02:23
    Od: <v...@p...onet.pl>

    >to jest to zagrozone kara

    przez TO rozumiem oczywiscie tzw jazde po pijanemu

  • 5. Data: 2002-06-07 20:28:26
    Od: "HAXO" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    Twój dziadek może ponieść odpowiedzialność karną
    na podstawie KK tylko za prowadzenie w stanie
    nietrzeźwości po drodze publicznej innego niż
    pojazd mechaniczny pojazdu tzn. roweru (art. 178a § 2 kk).
    Max może zarobić za to rok pozbawienia wolności, ale
    nie przejmuj się sąd napewno orzeknie grzywnę, karę
    będzie mógł zawiesić albo warunkowo umorzy
    postępowanie na okres od 1 do 2 lat. Za spowodowanie
    wypadku w którym nikt prócz sprawcy nie poniósł
    obrażeń osoba taka nie ponosi odpowiedzialności karnej,
    a jedynie za wykroczenie.
    Na marginesie to dziadek "daje dobry przykład".
    HAXO