  • 1. Data: 2005-05-19 11:27:15
    Temat: Wniosek o ogłoszenie upadłości
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Posiadam dość duża nalezność od spółdzielni.
    Spółdzielnia już nie prowadzi prawie wcale działalności.
    Próbowali sami się rozwiązać ale nie zdołali 2 krotnie zwołac Walnego i
    przegłosować uchwały o likwidacji.
    Czy zatem ja mogę zgłosić do sądu gospodarczego o ogłoszenie upadłości tej
    spółdzielni.
    W przypadku upadłości doszło by do sprzedaży jej majątku co mysle ze pokryło
    by moje nalezności.
    Czy aby przeprowadzić upadłość zgłoszoną przezemnie sąd musi miec również
    uchwały Walnego?
    Jakie przepisy to regulują?
    Pozdrawiam
    Andrzej N.

  • 2. Data: 2005-05-19 14:57:34
    Temat: Re: Wniosek o ogłoszenie upadłości
    Od: "Anstak" <a...@o...pl>

    Na pierwszy rzut oka moge powiedziec , że nic nie stoi na przeszkodzie
    zgłoszeniu wniosku o upadłość, albowiem spóldzilenia ma także zdolnośc
    upadłosciową. Polecam dokładna lekture Prawa upadłościowego i naprawczego.
    Postanowienie sądu o ogłoszeniu upałości może albo zmierzac do likwiadacji
    majątku upadlego ale może także przewidywac zawarcie układu. Dość trudna
    dziedzina wiec polecam takze ewentualna wizyte u prawnika ktory powienien
    profesjonalnie taki wniosek przygotowac.
    Pozdr
    Ania