  • 1. Data: 2005-05-19 07:58:58
    Temat: Sąd RiO, pozew alimentacyjny
    Od: MiKey <u...@u...post.pl>

    1.Pozew alimentacyjny należy skierować do sądu właściwego dla miejsca
    zamieszkania powoda czy pozwanego?

    2. Czy pozew można złożyć do sądu właściwego dla powoda, a ten sąd
    dopiero przekaże właściwemu? Zależy mi na pokwitowaniu wpłynięcia pozwu.

    Przypuszczam że 1:pozwanego , 2:bezpośrednio do właściwego.
    Za odpowiedzi z góry dziękuję.

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115

  • 2. Data: 2005-05-19 11:59:41
    Temat: Re: Sąd RiO, pozew alimentacyjny
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MiKey napisał(a):
    > 1.Pozew alimentacyjny należy skierować do sądu właściwego dla miejsca
    > zamieszkania powoda czy pozwanego?

    Może być i tu i tu. Wybór nalezy do powoda. (art. 32 kpc)

    > 2. Czy pozew można złożyć do sądu właściwego dla powoda, a ten sąd
    > dopiero przekaże właściwemu? Zależy mi na pokwitowaniu wpłynięcia pozwu.

    Sąd nic nie zrobi bo będzie właściwy.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam