  • 1. Data: 2004-06-25 15:17:21
    Temat: Uzgodnienie daty
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    na wszystko mamy unormowania prawne.

    Gdzie znajdę informację na tego typu określenie : "do 25 czerwca" ? Do
    jakiejś, konkretnej daty?
    Czy oznacza to :
    - do 24:00 dnia 24 czerwca lub
    - do 24:00 dnia 25 czerwca.
    Konkretnie, jeśli wykonać mamy jakąś czynność "do 25 czerwca" to kiedy ona
    ma być wykonana ?
    Np. sprawozdanie podatkowe składamy do US do 20 każdego miesiąca, rach za
    gaz. prąd np. do 15 jakiegoś miesiąca. Czy ten dzień jest ostatnim dniem
    wpłaty należności ? Jesli tak, to na jakiej podstawie prawnej ?

    I drugie określenie : "na dwa miesiące przed terminem wykupu". Termin wykupu
    jest określony na datę 25 sierpnia.
    W/w określenie którego dnia czerwca dotyczy ?

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 2. Data: 2004-06-25 15:37:10
    Temat: Re: Uzgodnienie daty
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Krystyna wyskrobał(a):
> [...]
    > gaz. prąd np. do 15 jakiegoś miesiąca. Czy ten dzień jest ostatnim dniem
    > wpłaty należności ? Jesli tak, to na jakiej podstawie prawnej ?

    "Do x dnia" oznacza do końca tego dnia czyli do godz. 24 albo 23:59 jak kto
    woli. Sposób obliczania terminów określa Kodeks Cywilny około art. 110,
    jeżeli innego sposobu obliczania nie uzgodniono, np. Ordynacja Podatkowa ma
    swoje przepisy dotyczące terminów, ale w zasadzie pokrywają się one z tymi z
    KC.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-25 15:57:14
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

    > I drugie określenie : "na dwa miesiące przed terminem wykupu". Termin
    wykupu
    > jest określony na datę 25 sierpnia.
    > W/w określenie którego dnia czerwca dotyczy ?

    Kontretnie rozporządzenie brzmi : Min. Fin.[...] przyznaje prawo do
    przedterminowego wykupu, nie wcześniej jednak niż po upływie trzech miesięcy
    od dnia sprzedaży obligacji i nie później niż na dwa miesiące przed dniem
    wykupu.

    KC Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się
    z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu,
    a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
    miesiąca.

    Czy to oznacza, że wspomnieny termin wykupu minął wczoraj czy mija dzisiaj ?

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 4. Data: 2004-06-25 16:45:31
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Krystyna wyskrobał(a):
    > Czy to oznacza, że wspomnieny termin wykupu minął wczoraj czy mija
    > dzisiaj ?

    Myślę, że raczej upływa dzisiaj.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-06-25 16:51:10
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Krystyna wyskrobał(a):
    >
    > Myślę, że raczej upływa dzisiaj.

    To mamy zbliżone odczucia. Bank uważa, że minął wczoraj. Stąd moje pytania.
    Gdzie bym jeszcze mogła szukać informacji na temat interpretacji takiej
    sytuacji?

    Pozdrawiam
    Krystyna