  • 11. Data: 2009-04-24 13:25:43
    Temat: Re: Ustanowienie współwłasności auta
    Od: spp <s...@o...pl>

    spp pisze:

    > Notariusz przy jej spisywaniu wszystko wytłumaczy. :)

    Trochę żartowałem. :)

    Może coś więcej w tym linku? :

    http://www.ursynow.waw.pl/data/other/wkladka_ken_wer
    sja_ostateczna_poradnik_c.pdf

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-04-24 13:26:25
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Czabu pisze:

    > Czy na podstawie takiego pełnomocnictwa, można załatwiać wszystkie
    > sprawy urzędowe związane z pojazdem? (rejestrowanie, pobranie duplikatu
    > naklejki na szybę, odebranie dowodu rejestracyjnego, itp.)

    Nie potrzebujesz do tych czynności żadnego pełnomocnictwa - czynności
    związane z rejestracją pojazdu itp. mogą być wykonywane przez dowolnego
    z współwłaścicieli bez żadnych pełnomocnictw czy papierów.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 13. Data: 2009-04-24 13:39:53
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    spp pisze:

    > http://www.ursynow.waw.pl/data/other/wkladka_ken_wer
    sja_ostateczna_poradnik_c.pdf

    Obecność wszystkich współwłaścicieli lub konieczność posiadania
    pełnomocnictwa współwłaściciela to jakiś urzędniczy wymysł - rejestracja
    pojazdu to typowa czynność zachowawcza, obowiązek prawny który musi
    zostać spełniony. Może to zrobić dowolny ze współwłaścicieli.

    W ostatnich dwóch latach rejestrowałem dwa samochody będąc
    współwłaścicielem i nikt nie robił mi żadnych problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2009-04-24 13:42:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > pojazdu to typowa czynność zachowawcza, obowiązek prawny który musi
    > zostać spełniony. Może to zrobić dowolny ze współwłaścicieli.

    Nie przeczę, ale np. w Poznaniu w UM zarejestrujesz pojazd bez
    problemów, w Starostwie (inna ulica) bez dowodu opłacenia akcyzy (także
    przez dealera) nie podchodź. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-04-24 13:43:47
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Nie potrzebujesz do tych czynności żadnego pełnomocnictwa - czynności
    > związane z rejestracją pojazdu itp. mogą być wykonywane przez dowolnego z
    > współwłaścicieli bez żadnych pełnomocnictw czy papierów.

    Hmmm... Parę lat temu, w urzędzie mieli inne zdanie... Przy składaniu
    papierów do rejestracji samochodu, musiałem na szybko siostrę sciągać z
    pracy, bo pani w okienku nie chciała ze mną rozmawiać (ja miałem być
    "głównym" właścicielem). Łaskawie kazała nam na szybko napisać upoważnienie,
    w którym siostra mnie upoważnia do odbioru dowodu rejestracyjnego (i
    "okienkowa władza" sama je potwierdziła stemplem). Siostra stawiła się tylko
    po to, żeby pokazać D.O.
    Dwa lata później musiałem wyrobić nalepkę na szybę (stara uległa zniszczeniu
    przy wymianie szyby) i też nie chcieli mi jej wydać bez obecności
    współwłaściciela - tym razem na szczęście akurat siostra była w pobliżu i
    udało się załatwić sprawę od ręki.

    Chętnie bym poznał przepis, który by mówił, że nie mieli racji.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 16. Data: 2009-04-24 14:05:03
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Czabu pisze:

    > Chętnie bym poznał przepis, który by mówił, że nie mieli racji.

    Na przyszłość szukaj przepisów, które by mówiły że mają rację :)
    Widzimisię urzędnika już dawno przestało być obowiązującym "prawem".

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 17. Data: 2009-04-24 15:08:02
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Na przyszłość szukaj przepisów, które by mówiły że mają rację :)
    > Widzimisię urzędnika już dawno przestało być obowiązującym "prawem".

    Dlatego napisałem, że chętnie bym ten przepis poznał. Jeżeli wiesz gdzie
    szukać, to mnie nakieruj...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 18. Data: 2009-04-24 15:14:39
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Czabu pisze:

    > Dlatego napisałem, że chętnie bym ten przepis poznał. Jeżeli wiesz gdzie
    > szukać, to mnie nakieruj...

    Nie zrozumiałeś - urzędy działają na podstawie przepisów a nie na
    podstawie ich braku. To znaczy że jeśli nie ma przepisu uprawniającego
    urząd do żądania obecności wszystkich współwłaścicieli, to nie mogą oni
    tego żądać (art. 6 KPA). Rozumiesz ?

    Dlatego to właśnie urząd ma Ci podać przepis na podstawie którego ma
    takie a nie inne żądanie. "Bo tak mi naczelniczka powiedziała" albo "bo
    taką mamy procedurę" nie jest argumentem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2009-04-26 19:21:32
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Maverick napisał:

    > Aha - lepiej wpisz ja jako piersza wlascicielke - niektore TU biora
    > znizki dla 1-go wlasciciela (a wiec skoro ona ma znizki 60% to bedzie
    > lepiej) - to nic nie kosztuje, nic nie zmienia, a moze ulatwic sprawy z TU.

    to chyba tylko TU rozróżniają pierwszego i drugiego właściciela: nawet
    jak mają po 50%, to zawsze musi być "pierwszy".

    (tak musiałem swoje 3gr dorzucić w temacie)

    pozdr