  • 1. Data: 2009-04-24 11:14:54
    Temat: Czy to się przedawniło?
    Od: "Grzegorz" <k...@g...pl>

    Witajcie

    Etap 1.
    Firma wystawiła obciążenie na kwotę X zł za energię elektryczną osobie fizycznej.
    Czy przedawnienie następuje po dwóch latach od daty wymaganej zapłaty, czy
    później?

    Etap 2.
    Załóżmy, że przedawnienie roszczenia nastąpiło 10 lutego. Firma złożyła pozew
    do sądu o wydanie nakazu zapłaty 23 stycznia i uzyskała nakaz, nie
    zawiadamiając dłużnika o pozwie, ani o rozprawie.
    Dziś, 24 kwietnia przychodzi pismo z sądu informujące o konieczności
    uregulowania tej należności. Co można zrobić? Abstrahując od kwestii
    zasadności samej należności, próbować odwoływać się podnosząc zarzut
    przedawnienia, czy to nie nastąpiło i trzeba się procesować o samą zasadność
    należności?

    pozdrawiam
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2009-04-24 11:46:12
    Temat: Re: Czy to się przedawniło?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz pisze:

> [...]
    odwoływać się podnosząc zarzut
    > przedawnienia, czy to nie nastąpiło i trzeba się procesować o samą zasadność

    Wystąpienie do sądu przerywa przedawnienie. Liczy się chwila nadania
    pozwu na poczcie.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-04-24 14:53:19
    Od: "G S" <k...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Wystąpienie do sądu przerywa przedawnienie. Liczy się chwila nadania
    > pozwu na poczcie.

    OK - dzięki.
    A co na temat samego okresu przedawnienia? 2 czy 3 lata?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-04-24 14:53:21
    Od: "G S" <k...@g...pl>

  • 5. Data: 2009-04-24 15:45:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Wystąpienie do sądu przerywa przedawnienie. Liczy się chwila nadania
    > pozwu na poczcie.

    Lub złożenia papierów w biurze podawczym sądu oczywiście :)

  • 6. Data: 2009-04-24 16:52:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Lub złożenia papierów w biurze podawczym sądu oczywiście :)

    Oczywiście, zakład energetyczny nie ma co robić to chodzi po biurach
    podawczych rożnych sądów.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 7. Data: 2009-04-24 20:45:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Oczywiście, zakład energetyczny nie ma co robić to chodzi po biurach
    > podawczych rożnych sądów.

    Zależy od lokalizacji, liczby spraw wymagających wizyty w sądzie itepe.

    Jeśli fatyga z podrzuceniem bezpośrednio do sądu byłaby taka sama, jak z
    odstaniem kolejki na poczcie - to czemu nie zaoszczędzić na kopertach, hmm?

  • 8. Data: 2009-04-25 06:25:10
    Od: "Grzegorz" <k...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    [cut]

    OK - poprawcie mnie jeśli się mylę, ale znalazłem, że roszczenie zakładu
    energetycznego o zapłatę za sprzedaż energii elektrycznej przedawnia się po
    dwu latach.
    Art 554 w związku z art 555 KC.

    Grzegorz