  • 1. Data: 2003-01-13 12:48:49
    Temat: Urlop wychowawczy
    Od: Mario <m...@t...kielce.pl>

    Witam,
    postanowiłem zasięgnąć informacji u znawców tematu.
    Moja żona jest od dwóch lat na urlopie wychowawczym (koniec drugiego
    roku w marcu b.r.). Niedawno dzwoniła do niej pani księgowa z pracy, że
    muszę (ja czyli jej mąż) zgłosić ją do ubezpieczenia (ZUS) w moim
    zakładzie pracy.
    Mam pytania:
    Jakie są przepisy w tej sprawie?
    Co będzie jak mnie zwolnią w lutym (b.r.)? Żona zgłosi mnie w swoim? Czy
    zgłosi nas (małżeństwo) pani księgowa? :-)
    Czy ktoś spotkał się już z tym?
    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
    pozdrawiam,
    mario

  • 2. Data: 2003-01-13 19:06:45
    Temat: Re: Urlop wychowawczy
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Witam! mam nadzieję, że chociaż trochę Ci pomogę. Mianowicie, musisz zgłosić
    żonę do ubezpieczenia zdrowotnego jako członka rodziny ( i dziecko też),
    żeby mogli mieć uprawnienia do "wizyt lekarskich". Składka za nich nie
    będzie dodatkowo odprowadzana, bo Ty ją płacisz.
    Jeżeli Ciebie zwolnią w lutym to prawdopodobnie zarejestrujesz się jako
    osoba bezrobotna i Urząd Pracy zgłosi Ciebie ( a co za tym idzie Twoją
    rodzinę) do ubezpieczenia zdrowotnego. Natomiast w momencie kiedy żona wróci
    do pracy to ona będzie mogła zgłosić ciebie "pod siebie". Takie masło
    maślane. Prezpisy pozmieniały się bodajże w czerwcu 2001 roku.