  • 1. Data: 2005-08-31 07:30:29
    Temat: Umowy o dzieloe a VAT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Jaki jest limit dla umow o dzielo w temacie VAT?

    Adam

  • 2. Data: 2005-08-31 14:50:29
    Temat: Re: Umowy o dzieloe a VAT
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Adamski wrote:
    > Jaki jest limit dla umow o dzielo w temacie VAT?

    Nie wdając się w zgadywanie o co Ty właściwie pytasz, podejrzewam, że
    odpowiedź znajdziesz w
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/broszury_inform
    acyjne/diagram.pdf

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-09-03 21:00:50
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    > Jaki jest limit dla umow o dzielo w temacie VAT?

    Jest taki sam jak przy dzialanosci gospodarczej czyli 43800 ale uwaga:
    1. Nie kazda umowa o dzielo podchodzi pod VAT
    2. Jesli juz podchodzi to aby miec spokoj z US to limit musisz liczyc
    proporcjonalnie najlepiej tak ze w danym roku liczysz ilosc dni
    przypadajacych na trwanie umowy (umow) o dzielo i dzielisz przez 365 i
    mnozysz przez to limit!!!!! Inna szkola to policzyc dni od rozpoczecia
    pierwszej umowy do konca ostatniej.

    TB

  • 4. Data: 2005-09-04 11:57:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest taki sam jak przy dzialanosci gospodarczej czyli 43800 ale uwaga:
    > 1. Nie kazda umowa o dzielo podchodzi pod VAT

    Racja

> [...]
    > przypadajacych na trwanie umowy (umow) o dzielo i dzielisz przez 365 i
    > mnozysz przez to limit!!!!! Inna szkola to policzyc dni od rozpoczecia

    To jest temat bardziej na p.s.p.p., ale IMHO tutaj zaczyna się już
    niestety bardzo mętnie i może niejeden urzędas zechce z tego skorzystać by
    sobie zarobić na premię.
    Jak dla mnie to pojawia się tu cały szereg pytań, na które w ustawie nie
    udaje się znaleźć jednoznacznych odpowiedzi.
    I tak na początek - proporcja, o której mowa dotyczy wyłącznie podatników
    "rozpoczynających wykonywanie czynności w trakcie roku podatkowego". O ile
    w przypadku DG sprawa jest oczywista, to cóż to znaczy w odniesieniu do
    UoD? Jeśli podatnik wykonywał UoD w zeszłym roku, a w tym pierwszą
    podpisał np. 20-go stycznia to "rozpoczyna" czy "kontynuje"?
    Na moje oko możliwe są obie interpretacje, zależnie od widzimisię
    urzędasa.
    Być może pewnym zabezpieczeniem przed niekorzystną interpretacją byłoby
    podpisanie umowy siędzącej okrakiem na przełomie roku, chociaż trudno
    powiedzieć na ile to skuteczne w razie czego.

    Druga sprawa - mówiąc o proporcjach ustawa posługuje się terminem "okresu
    prowadzonej _sprzedaży_", a nie okresu "wykonywania czynności". Hm...
    założmy, że
    mamy tylko jedną umowę w roku - czym jest tu okres prowadzonej sprzedaży?
    Ech, mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, ale żniwo może być wielkie :-(

    pix