  • 1. Data: 2003-06-05 09:12:30
    Temat: Umowa zlecenie
    Od: s...@p...onet.pl

    Przez 2 lata byłem zatrudiony bez przerwy na umowę zlecenie. Później po tych 2
    latach czyli 1. stycznia tego roku dostałem umowę o pracę. Podobno umowa
    zlecenie na tak długi okres staje się z mocy prawa umową o pracę. Gdzie mogę
    znaleźć podstawę prawną?

  • 2. Data: 2003-06-05 12:51:40
    Temat: Re: Umowa zlecenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Umowa zlecenie staje się umową o pracę niezależnie od okresu trwania, o ile
    z treści umowy wynika, że spełnia ona warunki umowy o pracę. Długość jej
    trwania nie ma nic do rzeczy. Bliższych informacji udzieli Państwowa
    Inspekcja Pracy.

  • 3. Data: 2003-06-05 14:05:33
    Od: "Zeus" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > znaleźć podstawę prawną?
    >
    > W KODEKSIE PRACY, WSZYSTKO ZALEŻY OD CHARAKTERU PRACY JAKĄ WYKONYWAŁEŚ I W
    JAKI SPOSÓb I GDZIE.

  • 4. Data: 2003-06-05 21:34:41
    Od: "Adles" <a...@g...pl>

> [...]
    > z treści umowy wynika, że spełnia ona warunki umowy o pracę. Długość jej
    > trwania nie ma nic do rzeczy. Bliższych informacji udzieli Państwowa

    Niby racja ale to tylko tak w teorii wyglada. Generalnie bowiem obowiązuje
    zasada swobody umów i pracodawca zawsze będzie mógł sie bronić tym że obie
    strony dobrze wiedziały jaką umowę, o jakim charakterze i jakiej treści
    podpisują oraz że sie na nią - przez cały czas trwania - zgadzały. Istnieje
    cos takiego jak zasada z art 65 KC (wykładnia oświadczen woli), który
    notabene ma zastosowanie w całym obszarze prawa prywatnego. Zgodnie z tym
    artykulem nalezy w pierwszej kolejności badać jakie były rzeczywiste
    intencje stron, tak aby mozna je było w razie sporu maksymalnie zrealizować.
    Skoro obie strony chciały zawrzeć umowę zlecenia to należy w pierwszej
    kolejności starać się bronic (dopuścić) stanowisko zgodnie z którym strony
    rzeczywiście chciały ułożyć swe stosunki prawne jak w zleceniu. proste.

  • 5. Data: 2003-06-06 16:33:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pracodawca będzie mógł tak twierdzić tylko dotąd, gdy sąd stwierdzi inny
    stan rzeczy. Inna sprawa, że mało komu chce się z tym biegać do sądu, bo
    faktycznie z reguły obydwie strony dobrze wiedzą o co chodzi. Ale
    teoretycznie umowa-zlecenie jest do obalenia.