  • 1. Data: 2009-01-07 21:56:48
    Temat: Umowa o dzielo a pozew do sadu
    Od: <Tomek>

    Witam

    Jestem grafikiem, wykonuje co jakis czas umowy o dzielo. Mam przypadek gdy
    firma uchyla sie od zaplacenia naleznosci.
    Platnosc miala byc dokonana w sierpniu 2008r. Czy w sieci dostepne sa gdzies
    przyklady pozwow sadowych, i gdzie konkretnie powinienem sie udac? Sad
    pracy?

    Dziekuje za rade
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-07 23:10:26
    Temat: Re: Umowa o dzielo a pozew do sadu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <Tomek> napisał w wiadomości

    > przyklady pozwow sadowych, i gdzie konkretnie powinienem sie udac? Sad
    > pracy?

    Jesli sposob wykonywania umowy nie wskazuje na to, iz byl to zakamuflowany
    stosunek pracy, to wydzial cywilny (lub pewnie grodzki, jesli mala kwota).
    Zaden sad pracy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-01-07 23:51:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek pisze:
> [...]
    > przyklady pozwow sadowych, i gdzie konkretnie powinienem sie udac? Sad

    Sąd pracy jest od umów o pracę. Tak więc jeśli to była na prawdę umowa o
    dzieło, a nie źle zatytułowana umowa o pracę, sąd pracy spuści cię na
    drzewo.

    Masz zwykłe roszczenie cywilne, więc normalnym miejscem jest sąd cywilny
    - ale najpierw wezwij (listem polecony z potwierdzeniem odbioru)
    dłużnika do zapłaty.