  • 1. Data: 2008-01-30 13:34:10
    Temat: Sprzęt laserowy, prawo, bhp?
    Od: Merlin <k...@g...com>

    Witam,
    Chcemy zorganizować w trakcie pewnej imprezy grę: uczestnicy będą
    strzelać karabinami laserowymi do ekranu.

    Pytanie brzmi: czy karabiny naszej, "domowej", konstrukcji potrzebują
    jakiś atestów / muszą spełniać określone normy?

    Ludzie będą wchodzić na wysokie na 2m podesty (zabzpieczone
    barierkami) i stamtąd strzelać. Analogiczne pytanie - jak upewnić się,
    że wszystko jest bezpieczne i zgodne z prawem?

    Będę wdzięczny za odpowiedź, wskazanie innej grupy, lub kontakt do
    kogoś, kto się na tym zna.

    Pozdrawiam,
    Merlin

  • 2. Data: 2008-01-31 10:11:06
    Temat: Re: Sprzęt laserowy, prawo, bhp?
    Od: "-=\\\\Piotter//=-" <piotr_k_@precz_z_mielonka.poczta.onet.pl>

    On Wed, 30 Jan 2008 05:34:10 -0800 (PST), Merlin <k...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >że wszystko jest bezpieczne i zgodne z prawem?
    >
    >Będę wdzięczny za odpowiedź, wskazanie innej grupy, lub kontakt do

    Zwróć uwagę na klase uzytych laserów:
    http://www.ciop.pl/1386.html

  • 3. Data: 2008-02-03 22:23:47
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Ja słyszałem, ze laser można zobaczyć dwa razy w życiu: raz lewym i raz
    prawym okiem.
    Pozdr
    smiechu