  • 1. Data: 2006-12-21 17:26:30
    Temat: "Spadkobiercy" sprzedają samochód
    Od: "Basia" <e...@w...pl>

    Witam

    Bardzo prosze o poradę w takiej sprawe:
    Rozważam zakup samochodu - jesgo własciciel nie żyje, trzej synowie
    zamierzają go sprzedać, jest również żona zmarłego. Wszyscy zgodnie twierdzą
    że wyrażaja zgodę na sprzedaż. Z tego co mi wiadomo nie było żadnego procesu
    spadkowego.

    Jak od strony prawnej wyglądałaby taka sytuacja. Czy tego typu uzgodnienie
    spisane przez rodzinę właściciela pojazdu jest wystarczające?
    Czy ew. zakup nie niesie za sobą jakiegos ryzyka w sytuacji jesli ktos z w/w
    spadkobierców po czasie wniesie jakies roszczenia?
    Jak prawidłowo od strony prawnej powinno sie podejść do takiej tranzakcji
    aby uniknąć niemiłej niespodzianki?

    Bardzo prosze o poradę

    Barbara

  • 2. Data: 2006-12-21 17:32:50
    Temat: Re: "Spadkobiercy" sprzedają samochód
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Basia" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamierzają go sprzedać, jest również żona zmarłego. Wszyscy zgodnie
    > twierdzą że wyrażaja zgodę na sprzedaż. Z tego co mi wiadomo nie było

    To skąd mają pewność, że nabędą spadek tylko i wyłącznie oni.

  • 3. Data: 2006-12-21 18:21:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Basia" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo prosze o poradę

    bez wyroku sadu na temat spadku i spadkobiercow, nie kupuj

  • 4. Data: 2006-12-21 20:46:22
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Basia napisał(a):
> [...]
    > Jak prawidłowo od strony prawnej powinno sie podejść do takiej
    > tranzakcji aby uniknąć niemiłej niespodzianki?

    Musisz zażądać od nich prawomocnego postanowienia o stwierdzeniu nabycia
    spadku po zmarłym. Jeżeli nie mają to nie kupuj.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2006-12-21 21:32:42
    Od: "Basia" <e...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, myslę że jednak się wstrzymam z tym
    zakupem.

    pozdrawiam
    Basa