  • 1. Data: 2003-08-05 07:40:55
    Temat: Spadek
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Proszę o informację na temat dziedziczenia. Sprawa jest taka: w chwili
    śmierci babki, żyło tylko jedno jej dziecko i pięcioro wnuczków. Czy
    dziedziczy tylko dziecko, czy również wnuczki?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Anna Styś

  • 2. Data: 2003-08-05 08:51:01
    Temat: Re: Spadek
    Od: "mithos" <mithos@op[NOSPAM].pl>

    > Proszę o informację na temat dziedziczenia. Sprawa jest taka: w chwili
    > śmierci babki, żyło tylko jedno jej dziecko i pięcioro wnuczków. Czy
    > dziedziczy tylko dziecko, czy również wnuczki?

    A wnuczki pochodza od tego dziecka czy od innych dzieci babki ?

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 3. Data: 2003-08-05 09:05:35
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

    > A wnuczki pochodza od tego dziecka czy od innych dzieci babki ?

    Jeden wnuczek pochodzi od tego dziecka żyjącego w chwili śmierci babki, a
    reszta pochodzi od dzieci już nie żyjących w chwili śmierci babki.
    Dziecko, które żyło w chwili śmierci babki również zmarło. Kto dziedziczy?

    Pozdrawiam,
    Anna Styś

  • 4. Data: 2003-08-05 09:33:26
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

    Interesuje mnie też, czy mogę sprzedać udziały w ziemi.
    Chodzi o to, że jest współwłasność i każdy ma swoją część, czy ja mogę
    sprzedać swoją część bez zniesienia współwłasności ziemi?

    Anna Styś

  • 5. Data: 2003-08-05 10:41:44
    Od: "mithos" <mithos@op[NOSPAM].pl>

    > Jeden wnuczek pochodzi od tego dziecka żyjącego w chwili śmierci babki, a
    > reszta pochodzi od dzieci już nie żyjących w chwili śmierci babki.
    > Dziecko, które żyło w chwili śmierci babki również zmarło. Kto dziedziczy?

    Czyli dziedziczy zyjace dziecko oraz wnuczki od niezyjacych dzieci,przy czym
    wartosc majatku dziedziczonego przez wnuczkow jest proporcjonalna do ich
    liczby od jednego dziecka.
    Wszystko zalezy ile babka miala dzieci oraz ilu jest wnuczkow po niezyjacyh
    juz dzieciach.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 6. Data: 2003-08-05 10:45:11
    Od: "mithos" <mithos@op[NOSPAM].pl>

    > Interesuje mnie też, czy mogę sprzedać udziały w ziemi.
    > Chodzi o to, że jest współwłasność i każdy ma swoją część, czy ja mogę
    > sprzedać swoją część bez zniesienia współwłasności ziemi?

    KC
    Art. 198. Każdy ze współwłaścicieli może rozporządzać swoim udziałem bez
    zgody pozostałych współwłaścicieli.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 7. Data: 2003-08-05 10:51:19
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Anna Styś napisał(a) Tue, 5 Aug 2003 11:05:35 +0200 na pl.soc.prawo:

    > Jeden wnuczek pochodzi od tego dziecka żyjącego w chwili śmierci babki, a
    > reszta pochodzi od dzieci już nie żyjących w chwili śmierci babki.
    > Dziecko, które żyło w chwili śmierci babki również zmarło. Kto dziedziczy?

    Dziedziczą żyjące dziecko oraz spadkobiercy zmarłych dzieci.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl

  • 8. Data: 2003-08-05 11:03:03
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > liczby od jednego dziecka.
    > Wszystko zalezy ile babka miala dzieci oraz ilu jest wnuczkow po

    Jest troje wnuczków od jednego dziecka, jedno od drugiego dziecka i jeszcze
    jedno od trzeciego dziecka.
    Czyli nie ma znaczenia, że w chwili śmierci babki żyło tylko jedno dziecko?
    Spadek jest dzielony na trzy części, a nie na pięć?

    Pozdrawiam,
    Anna Styś

  • 9. Data: 2003-08-05 11:10:15
    Od: "mithos" <mithos@op[NOSPAM].pl>

> [...]
    dziecko?
    > Spadek jest dzielony na trzy części, a nie na pięć?

    Tak na 3 czesci ( poniewaz babcia mialo troje dzieci ), przy czym czesci
    przypadajace niezyjacym juz dzieciom dziala sie po rowno na ich dzieci (
    czyli wnuczkow ).

    Wszystko jest w Art. ponizej :

    Art. 931. § 1. W pierwszej kolejności powołane są z ustawy do spadku dzieci
    spadkodawcy oraz jego małżonek; dziedziczą oni w częściach równych. Jednakże
    część przypadająca małżonkowi nie może być mniejsza niż jedna czwarta
    całości spadku.

    § 2. Jeżeli dziecko spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku, udział spadkowy,
    który by mu przypadał, przypada jego dzieciom w częściach równych. Przepis
    ten stosuje się odpowiednio do dalszych zstępnych.

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 10. Data: 2003-08-05 11:11:58
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Anna Styś napisał(a) Tue, 5 Aug 2003 13:03:03 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > Czyli nie ma znaczenia, że w chwili śmierci babki żyło tylko jedno dziecko?
    > Spadek jest dzielony na trzy części, a nie na pięć?

    Dobrze rozumię że w tym momence żyją tylko wnuczki, a jedno dziecko
    żyjące w chwili śmierci babci zmarło już?

    Sprawa wygląda tak że spadek po babci jest dzielony między trókę dzieci.
    Dziecko 1 = 1/3
    Dziecko 2 = 1/3
    Dziecko 3 = 1/3

    Jeśli dzieci zmarły to w tym momencie cześć im przypadająca dzielona
    jest między ich spadkobierców.

    Wnuczek 1.1 = 1/3 z 1/3 Dziecka 1
    Wnuczek 1.2 = 1/3 z 1/3 Dziecka 1
    Wnuczek 1.2 = 1/3 z 1/3 Dziecka 1

    Wnuczek 2 = calość z 1/3 Dziecka 2

    Wnuczek 3 = całość z 1/3 Dziecka 3

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498 || www.mariuszr.prv.pl || mariuszr[at]post.pl
    "Jest coś dziwnie nudnego w szczęściu innych ludzi."
    [Aldous Huxley]