  • 31. Data: 2023-01-28 01:08:49
    Temat: Re: Rower uprzywilejowany
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Eeeeee...
    >
    > https://www.tokyoweekender.com/2018/12/cutting-chase
    -knife-laws-work-japan/
> [...]
    > safety commission, but only for home ownership. Pocket blades on the
    > other hand, including Swiss Army knives etc. are legal to carry around
    > as long as the blade is shorter than 6 cm. Anything longer and you will
    > need the same kind of permission from the prefectural public safety
    > commission... UNLESS the blade exceeds 8 cm in length, in which case it is
    > banned outright.
    >
    > However, exceptions can be made for utility blades like kitchen knives
    > or, in some cases, knives used for fishing or hunting.

    Czyli w Japonii jest nadal :-)

    > Myślę, że takie przepisy są nadal w wielu krajach, choć często też
    > dotyczą typu noża nie zaś jego długości. W Singapurze np. potrzebne jest
    > pozwolenie na posiadanie miecza samurajskiego, ale już nie maczety.
    > Natomiast bezwarunkowo zakazane są różne spręzynowce czy inne motylki.

    owa była raczej o Polsce i o tym się wypowiadam.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2023-01-28 01:17:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    -knife-laws-work-japan/

    > Czyli w Japonii jest nadal :-)

    > owa była raczej o Polsce i o tym się wypowiadam.

    A w Polsce wygląda na to, że takie przepisy obowiązywały jeszcze w 1961.
    https://mojewronki.pl/2019/01/moj-radca-ktora-bron-j
    est-legalna/

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2023-01-28 01:42:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A w Polsce wygląda na to, że takie przepisy obowiązywały jeszcze w 1961.
    > https://mojewronki.pl/2019/01/moj-radca-ktora-bron-j
    est-legalna/
    Ale mnie wtedy jeszcze na świecie nie było.
    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2023-01-28 06:13:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    est-legalna/
    > Ale mnie wtedy jeszcze na świecie nie było.

    Nie szkodzi, widać po prostu, że kwestia długości ostrza nie wzięła się
    z niczego i wcale nie trzeba sięgać do dziewiętnastowiecznej Japoni.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2023-01-28 09:32:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 21:36:46 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > przepisu. Był kiedyś - w Japonii. Dokładnie na Okinawie, którą
    > samurajowie podbili, ale to było kilkaset lat temu i dzięki temu

    To judo i karate są z Okinawy?
    Czy Japończycy tacy są - uczcue się bicia, ale tylko po naszemu?
    W Korei - również podbitej - zakazali rodzimego taek-kyon, ale japońskie karate wolno
    było trenować.

  • 36. Data: 2023-01-28 16:01:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.01.2023 o 09:32, Dawid Rutkowski pisze:

    > To judo i karate są z Okinawy?

    KARATE tak. JUDO, to sportowa odmiana JUJITSU - w duży uproszczeniu.
    Różnica w uproszczeniu podobna, jak strzelanie bojowe i strzelanie
    sportowe.

    > Czy Japończycy tacy są - uczcue się bicia, ale tylko po naszemu? W
    > Korei - również podbitej - zakazali rodzimego taek-kyon, ale
    > japońskie karate wolno było trenować.

    Niue jestem znawcą, ale chyba nie do końca chodziło. Pozamykano szkoły7
    lokalnych stylów,m bo te

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-01-29 09:05:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mnie mundurowi cwańsi.
    Odpowiadają "niech Pan spróbuje" ;-)

    -----

  • 38. Data: 2023-01-29 09:47:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W normalnych krajach rozwiązano to tak, że muszą być w odpowiednim opakowaniu (np.
    blister).
    Aczkolwiek na ulicach to raczej nie kuchenne noże są głównym zagrożeniem, lecz jeśli
    już to o chowanych ostrzach, a u wanna_be
    gangsterów maczety (za posiadanie karałbym jak za broń).

    -----

  • 39. Data: 2023-01-29 09:48:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP to w Anglii jest, tylko mniej centymetrów (cali).

    -----

  • 40. Data: 2023-01-29 10:33:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.01.2023 o 09:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > OIDP to w Anglii jest, tylko mniej centymetrów (cali).
    >

    > -----

    No to gdzieś ta na świecie. Ale to polska grupa i o ile nie zaznacza
    ktoś wyraźnie inaczej, to domniemywać by należało, że jednak o Polsce
    piszemy.
    --
    Robert Tomasik