  • 1. Data: 2002-11-27 08:41:18
    Temat: Restrukturyzacja a komornik sądowy
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl>

    Witam!

    Złożyłam wniosek do ZUS o restrukturyzację, odpowiedź jest pozytywna, z
    wszystkimi konsekwencjami, do dnia 1 kwietnia muszę uregulować zobowiązania
    nie podlegające restrukturyzacji wraz z odsetkami ( w niektórych przypadkach
    odsetki przewyższają kwotę należności ). Spłacam też dług u komornika
    sądowego i w związku z tym mam pytanie, czy istnieje możliwość zawieszenia
    postępowania komorniczego do kwietnia, wtedy będzie spłacony już ZUS i
    będzie możliwa kontynuacja spłaty zadłużenia. Co radzicie, boję się, że
    spłata tych dwóch długów jednocześnie będzie graniczyła z cudem.

    Wiola

  • 2. Data: 2002-11-27 13:50:23
    Temat: Re: Restrukturyzacja a komornik sądowy
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie możliwa kontynuacja spłaty zadłużenia. Co radzicie, boję się, że
    > spłata tych dwóch długów jednocześnie będzie graniczyła z cudem.

    Wydaje mi się, że jedyna możliwościa jest dogadanie się z wierzycielem, aby
    na jego wniosek na podst. art. 820 kpc zawiesic postepowanie. Innych podstaw
    zawieszenia w Twoim wypadku nie widze. Można zawsze załatwić to nieformalnie
    w dwóch wariantach - konfrontacyjnym i koncyliacyjnym. Pierwszy polega na
    wstrzymaniu na te pare miesięcy płatności - nie wiem z czego komornik
    egzekwuje, jesli z pensji to nie da rady. Koncyliacyjny, to dogadać siejakos
    z komornikiem, aby wziął na wsztrymanie na chwilę. Pewnie będzie to
    kosztować, choćby odsetki ( i cos ekstra :-)), ale można spróbować. Tak ja
    to widze...

    Pozdrawiam i powodzenia

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2002-11-27 14:12:10
    Temat: Odp: Restrukturyzacja a komornik sądowy
    Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    aby
    > na jego wniosek na podst. art. 820 kpc zawiesic postepowanie. Innych

    Tak też myślałam...

> [...]
    > wstrzymaniu na te pare miesięcy płatności - nie wiem z czego komornik
    > egzekwuje, jesli z pensji to nie da rady.

    Nie jest to pensja, po prostu umawiamy się i w danym dniu przychodzi po
    wpłatę.

    Koncyliacyjny, to dogadać siejakos
    > z komornikiem, aby wziął na wsztrymanie na chwilę. Pewnie będzie to
    > kosztować, choćby odsetki ( i cos ekstra :-)), ale można spróbować. Tak ja
    > to widze...

    Komornicy są "życiowi", ale ich pani naczelnik, szkoda gadać. Wiesz teraz ta
    pani ma swoją działalność gospodarczą i musi wszystko utrzymać, toteż każdy
    grosz się liczy.

    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam

    Wiola