  • 1. Data: 2002-11-27 08:18:28
    Temat: Zapis cyfrowy
    Od: "Tadzik" <t...@o...pl>

    Witam!
    czy ktos moglby mi powiedziec czy istniejej orzeczenie SN o nieuznaniu
    zapisu cyfrowego w sprawach karnych! Chodzi mi o wykorzystywanie kamer
    cyfrowych w czynnosciach procesowych i uznanie ich jako material dwodowy!
    prosze o odpowiedz! Pozdrawiam! Tadzik!

  • 2. Data: 2002-11-30 10:26:24
    Temat: Re: Zapis cyfrowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 12 sierpnia 1998 r. w sprawie
    rodzaju urządzeń i środków technicznych służących do rejestracji obrazu lub
    dźwięku dla celów procesowych oraz sposobów ich zabezpieczenia,
    przechowywania, odtwarzania i kopiowania. (Dz. U. z dnia 26 sierpnia 1998
    r.) w par. 1 wprost zezwala na używanie urządzeń zapisu cyfrowego. W tym
    stanie rzeczy wydaje mi się, że sąd nie mógł wypowiedzieć się przeciwnie, no
    chyba, że w jakiejś jednostkowej sprawie, ale takie orzeczenie i tak nie
    byłoby wiążące dla innych spraw. Zresztą nie widzę powodu, dlaczego taki
    sposób zapisu miałby być dyskryminowany. Zapis, jak zapis. Przecież i tak,
    to wszystko są impulsy elektryczne (w uproszczeniu).

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3