  • 1. Data: 2009-04-09 14:51:17
    Temat: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
    Od: Grzesiekkm <g...@g...com>

    Witam

    Mam pytanie jeśli ktoś jest zorientowany w sprawach reklamacji to
    proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
    sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
    minął miesiąc i zero kontaktu. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za
    buty?

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2009-04-09 15:27:47
    Temat: Re: Reklamacja obuwia (minęło 30dni)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzesiekkm" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
> [...]

    >proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
    >sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem

    To i lepiej.

    > Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za buty?

    Tak.

  • 3. Data: 2009-04-09 15:37:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Tak.

    A skąd wiesz? Nie każda niezgodność towaru z umową uzasadnia odstąpienie
    od umowy.
    Wróżki to chyba do innej grupy winny iść :)

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-04-09 18:23:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
    > minął miesiąc i zero kontaktu. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za

    chyba zalezy od tego co napisałes w reklamacji.
    Jezeli tam okresliłes wysokosc swojego rozczenia, to z racji braku
    odpowiedzi masz prawo uznac ze twoje roszczenie zostało uznane.

    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 5. Data: 2009-04-09 23:05:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.04.2009 Grzesiekkm <g...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem
    > minął miesiąc i zero kontaktu. Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy za

    Jeśli tego żądałeś w reklamacji to najprawdopdobniej tak.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2009-04-09 23:34:09
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Budzik pisze:
    > chyba zalezy od tego co napisałes w reklamacji.
    > Jezeli tam okresliłes wysokosc swojego rozczenia, to z racji braku
    > odpowiedzi masz prawo uznac ze twoje roszczenie zostało uznane.

    I co dalej?

  • 7. Data: 2009-04-09 23:53:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I co dalej?

    jezeli nie da sie ustnie, zwracasz sie pisemnie. Jezeli cie oleja - mozesz
    sie zwrocic np do rzecznika.

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 8. Data: 2009-04-10 18:23:49
    Od: i...@g...com

    On 9 Kwi, 16:51, Grzesiekkm <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > proszę o opinie. W dniu 8 marca zaniosłem buty do reklamacji sklep "GO
    > sport" ktoś miał się ze mną skontaktować w przeciągu 2 tyg tym czasem

    Czesc,
    wlasnie jestem na etapie zalatwiania niemal identycznej sprawy. Wyglada
    (lo) to tak:

    - reklamacja (na druku byl zapis ze odbior wyniku reklamacji w sklepie
    - zapis nie byl jednym z punktow druku, znajdowal sie po moim
    podpisie),
    - na druku reklamacyjnym podalem naprawa/wymiana (niezgodnosc towaru z
    umowa; zakup 10.05.2007, reklamacja 04.08.2008),
    - mija 14 dni i cisza
    - jade do sklepu; oczywiscie reklamacja nieuznana; pytam dlaczego nie
    bylo informacji na pismie? kierowniczka wyskoczyla ze jak bylo w
    pismie - odbior wyniku reklamacji w siedzibie sklepu, ja sie pod tym
    podpisalem i ze to moim obowiazkiem bylo sie dowiadywac (ciekawostki
    prawila),
    - skarga do miejskiego rzecznika konsumentow - naruszenie przepisu
    dotyczacego 14 dni na odpowiedz - uznanie mojej reklamacji.
    - wymiana pism miedzy rzecznikiem a wlascicielem sklepu, sklep nie
    poczuwal sie do jakichkolwiek ruchow; stanowisko rzecznika: JA mam
    racje - tzn w/g ustawy itp to na sklepie ciazy obowiazek
    ustosunkowania sie do reklamacji na pismie, listem polecenym (lub tel)
    i nie mozna wymagac od klienta aby to ON jezdzil do sklepu i sie
    dowiadywal o wynik reklamacji,
    - zlozylem pozew do polubownego sadu konsumenckiego ale druga strona
    odrzucila moj wniosek,
    - rzecznik sporzadzil mi pismo do sadu grodzkiego (bezplatnie); oplata
    za zlozenie pozwu - 30zl, w pismie domagalem sie wymiany obuwia na
    wolne od wad.
    - wlasnie dzis dostalem pismo ze na czerwiec jest przewidziane
    posiedzenie sadu w tej spawie.

    Jesli wygram, wszystkie dokumenty wysle do delegatury UOKIK'u w moim
    miescie - jest szansa ze za taki numer firma dostanie kilka tysiecy zl
    kary - bylo juz kilka, podobnych przypadkow jak moj.

    Niezaleznie od sytuacji zwykle jest tak ze przy reklamacji obowiazuje
    nastepujace tryby zalatwienia sprawy przez gwaranta/sklep: naprawa,
    wymiana, ewentualnie zwrot kasy; zwykle naprawa, sporadycznie wymiana,
    o zwrocie kasy mozna zapomniec (w praktyce).

    W calej sprawie nie chodzi o kase tylko o zasady (wprawdzie trzeba sie
    nieco nabiegac i ludzie rezygnuja ze swoich spraw) ale niech firma wie
    ze nie mozna robic klienta w balona.

    Pozdro.

  • 9. Data: 2009-04-10 18:27:47
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <i...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Jesli wygram, wszystkie dokumenty wysle do delegatury UOKIK'u w moim
    >miescie - jest szansa ze za taki numer firma dostanie kilka tysiecy zl
    >kary - bylo juz kilka, podobnych przypadkow jak moj.

    Chyba Ci się pomyliło z inspekcją handlową.

  • 10. Data: 2009-04-10 18:47:07
    Od: i...@g...com

    On 10 Kwi, 20:27, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Chyba Ci się pomyliło z inspekcją handlową.

    Nie panie Kolego...UOKIK - sporo sie natrudzilem ale znalazlem haczyk
    na tego typu praktyki (kilka podobnych decyzji Prezesa w podobnych
    sprawach)
    Niestety, nie ma mam chwili w obecnej dostepu do konkretnych
    materialow ale polecam lekture strony
    http://www.uokik.gov.pl/pl/orzecznictwo_prezesa_uoki
    k/decyzje_prezesa/
    lub wpisanie w Google odpowiedniej kombinacji slow.