eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ?? › Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
  • Data: 2003-06-11 00:23:18
    Temat: Re: zakaz swiadczenia uslug---czy nalezy mi sie rekompensata ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Jun 2003, Kamil Gołaszewski wrote:

    >+ Krzysztof Gil wrote:
    >+ > O ile się nie mylę (a mogę, przyznaję), to w zasadzie nie ma innego prawa,
    >+ > które zakaz konkurencji normuje. Pewne zapisy istnieją przy spółkach,
    [...]
    >+ > Jedynymi więc zapisami, do których można się odwołać to te z prawa pracy,
    [...]
    >+ Prawa nie ma, czyli swoboda umów..

    Sprzeciw. KC normuje zakaz konkurencji i robi to w odniesieniu
    do umowy agencyjnej. Co najmniej, bo CTL-F mogło coś przeoczyć ;)
    Nie wiem czy wobec tego można przyjąć że taki zapis jest dopuszczalny
    w zakresie "swobody umów".
    Chciałbym zauważyć taki niuans poruszony przez kogoś z grupowiczów
    przy okazji :) umowy o pracę - mianowicie: *jak długo* obowiązuje
    umowa ?
    Inaczej: czy umowa zlecenia, przewidująca świadczenie w określonym
    okresie czasu i *kończąca się* może obowiązywać *po końcu* jej
    trwania ?
    Jeśli nie - nie mam pytań.
    Jeśli tak - to owszem, mam pytanie; czym jest "zakaz konkurencji"
    po zakończeniu umowy, jak nie *odrębnym świadczeniem* ?
    I czy za świadczenie nie należy się zapłata ? Załóżmy na początek
    że w umowie zlecenia jest zapis o "zakazie konkurencji" ale nie
    ma mowy o zapłacie za jego przestrzeganie :)

    >+ Przenoszenie regulacji z prawa pracy
    >+ nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem.

    A to oczywiście :)
    Ale zakaz konkurencji nie jest "czarną dziurą w prawie".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który przekopał co tam miał pod ręką sam walcząc z zapisami
    o "zakazie" w pewnej kwestii - ale *teraz* to już chce
    iść spać i KC czytał nie będzie :>)