  • 1. Data: 2012-01-10 11:09:56
    Temat: Re: zajęte wynagrodzenie
    Od: "TomaszD" <t...@o...pl>

    wiadomości news:4f0b36af$1@news.home.net.pl...

    > Jakbyś miał o tym jakieś pojęcie, to być wiedział, że w tym momencie
    > dokument KW jest wydawany na owego pracownika - bo to on do ręki dostaje
    > tę gotówkę.

    Owszem, dostaje i kasa wystawia KW na zaliczkę dot. wydatków pracownika,
    którą to zaliczkę pracownik potem zwraca (a kasa wystawia KP - zwrot
    zaliczki).
    Natomiast w kasie jest wystawione KW - jako zapłata - do konkretnej faktury.
    Bez przepływu pieniędzy w tejże konkretnej chwili. Masz jakieś wątpliwości?

    > Czymś zupełnie innym.

    Genialne wytłumaczenie.

    > Kompensata to wzajemne rozliczenie zobowiązań, a nie przepływ pieniędzy.

    I jak to się kłóci z wystawieniem konkretnych dowodów KW i KP?
    Tak "automagicznie" same w sobie się te zobowiązania rozliczają?
    Poza tym czymże jeśli nie wzajemnym rozliczeniem zobowiązań (zleceniodawca
    wobec zleceniobiorcy i zleceniobiorca wobec zleceniodawcy) jest rozliczenie
    zaliczki i
    wynagrodzenia?

    > Generalnie wypisujesz takie farmazony i jesteś jednocześnie tak
    > arogancki, że chyba nikt by ciebie teraz nie żałował, jakby ZUS i US
    > przeprowadziły ci "szkolenie".

    No i teraz to się autentycznie popłakałem :(
    Może gdybyś spróbował pisać ad meritum a nie ad personam, to rozmowa byłaby
    inna.
    Doceniam troskę o terminowość płacenia składek ZUS czy rzekomy obowiązek
    wystawiania rachunków tylko, że już po raz kolejny podkreślam - nie o to
    pytam. Żeby było śmieszniej, ten temat mnie nawet bezpośrednio nie dotyczy,
    więc Twoje "argumenty" ad personam nt szkolenia ZUS czy US też są
    niedorzeczne.

    EOT
    Tomek

  • 2. Data: 2012-01-10 11:19:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2012 12:09, TomaszD pisze:

    > Natomiast w kasie jest wystawione KW - jako zapłata - do konkretnej
    > faktury.

    Do konkretnej faktury, ale pod KW podpisuje się pracownik, który tę
    fakturę "załatwiał".

    > Bez przepływu pieniędzy w tejże konkretnej chwili. Masz jakieś wątpliwości?

    Nie. Przepływ występuje.

    > Genialne wytłumaczenie.

    Mądrej głowie dość dwie słowie.

    > I jak to się kłóci z wystawieniem konkretnych dowodów KW i KP?

    Jaki idiota przy kompensacie wystawia KW i KP?!?!

    > Tak "automagicznie" same w sobie się te zobowiązania rozliczają?

    Nie wiem, jaką widzisz tam magię, ale przepływu gotówki (także
    fikcyjnego) to nie wymaga.

    > Poza tym czymże jeśli nie wzajemnym rozliczeniem zobowiązań (zleceniodawca
    > wobec zleceniobiorcy i zleceniobiorca wobec zleceniodawcy) jest
    > rozliczenie zaliczki i
    > wynagrodzenia?

    Mylisz kompensatę zobowiązań z kwotą wynagrodzenia pozostałą do wypłaty.

    [ciach]

    > pytam. Żeby było śmieszniej, ten temat mnie nawet bezpośrednio nie dotyczy,

    Tak się tłumacz ;->

  • 3. Data: 2012-01-10 11:50:43
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "TomaszD" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktury.
    > Bez przepływu pieniędzy w tejże konkretnej chwili. Masz jakieś

    Nie mam żadnych wątpliwości, że komplikowanie rzeczy prostych jest Twoją
    (Waszą?) specjalnością. Dokumenty winny potwierdzać rzeczywiste operacje
    gospodarcze. Operacja pierwsza: wypłata z kasy zaliczki pracownikowi (KW).
    Operacja druga zapłata przez pracownika za towar lub usługę (faktura z
    potwierdzeniem otrzymania zapłaty lub dołączonym KP sprzedawcy). Operacja
    trzecia: rozliczenie się pracownika z pobranej zaliczki *nie zwrot zaliczki*
    (dokument rozliczenia zaliczki - pobrano tyle, wydatkowano zgodnie z
    załączonymi dokumtami tyle, do dopłaty/zwrotu tyle), operacja czwarta:
    przepływ gotówki w przypadku gdy kwota zaliczki nie jest równa
    udokumentowanym wydatkom (KW lub KP). Koniec, kropka.
    O zwrocie zaliczki możemy mówić tylko wtedy, gdy rzeczywiście pracownik z
    jakiegoś powodu zakupu nie dokonał i pieniądze zwraca.
    Pozdrawiam
    Michał