  • Data: 2004-01-24 11:51:48
    Temat: Re: zadoscuczynienie w sprawie karnej
    Od: "Anzelmo" <a...@i...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56d1.00000a02.40124dbf@newsgate.onet.pl...

    > jak napisalam, jest to usilowanie rozboju, troche mnie sprawca poszarpal i
    > chcial skrasc torebke. nie doznalam zadnych obrazen.

    art. 46 § 1 KK: W razie skazania za przestępstwo spowodowania śmierci,
    ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu, naruszenia czynności narządu ciała lub rozstroju zdrowia,
    przestępstwo
    przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub przestępstwo przeciwko
    środowisku, mieniu lub obrotowi gospodarczemu, sąd, na wniosek
    pokrzywdzonego
    lub innej osoby uprawnionej, orzeka obowiązek naprawienia
    wyrządzonej szkody w całości albo w części; przepisów prawa cywilnego o
    przedawnieniu roszczenia oraz możliwości zasądzenia renty nie stosuje się.

    § 2: Zamiast obowiązku określonego w § 1 sąd może orzec na rzecz
    pokrzywdzonego
    nawiązkę w celu zadośćuczynienia za ciężki uszczerbek na zdrowiu, naruszenie
    czynności narządu ciała, rozstrój zdrowia, a także za doznaną krzywdę.

    Anzelmo
    ICQ: 239769481
    GG: 6462706