    Date: Thu, 15 Nov 2012 09:18:54 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zadatek, wątpliwości notariusza

    W dniu 15.11.2012 08:20, Liwiusz pisze:

    > Albo: sprzedający faktycznie przestał być zdolny do zawarcia umowy.

    Żeby "siła wyższa" nie narzucała się tak oczywiście, powiedzmy że
    sprzedający jest zdolny, ale notariusz ma prawo mieć wątpliwości co do
    tego (tj - sprzedający mimo tego że sprzedaje świadomie i dobrowolnie,
    wygląda tak jakby był "nakręcany" przez dzieci, zaś sam nie do końca
    kontaktuje co się dookoła niego dzieje).

    Proszę mnie poprawić jeżeli się mylę, ale notariusz kiedy ma tkie
    podejrzenia, ma chyba wręcz obowiązek odmówić.

    p. m.