  • Data: 2016-03-27 16:13:52
    Temat: Re: zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/27/2016 4:28 AM, the_foe wrote:

    > brzmi dobrze, tyle, ze to jest jakieś ryzyko, które na siebie musiałby
    > wziąć spzredający. Z punktu widzenia uczciwego sprzedawcy jest to
    > niepotrzebne dokładanie sobie zmartwien i kolejna umowa, która wymaga
    > fachowego oka.

    o konto powiernicze mozna popytac banki i zadnego fachowego oka tu nie
    potrzeba.
    Notariusz równiez prowadzi taką usługę, tylko zwykle woli unikac
    kontaktu z pieniedzmi.

    Ale to tez nie zabezpiecza przed "szybszym" wpisem do ksiąg.
    Bo raczej na zapis ze sprzedajacy zobaczy kase dopiero po wpisie do
    ksiąg nikt nie pojdzie.
    Niech mnie jako kupującego coś rozjedzie po wyjsciu od notariusza i
    wowczas kasa zawisnie na koncie powierniczym na wieki.

    > IMO dobrym pomysłem jest ten, który już tu padł. Norariusz powinien mieć
    > prawo do "zablokowania" KW. Niekoniecznie zdalnego.

    Niestety politycy rzadko bywaja inteligentni.