  • Data: 2020-06-29 20:19:30
    Temat: Re: wymiana dowodu osobistego zmiana adresu zameldowania
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.06.2020 o 19:28, Karol pisze:
    > https://www.consilium.europa.eu/prado/pl/prado-docum
    ents/POL/B/docs-per-category.html

    > jeśli ktoś ma dowód osobisty wydany w 2012 roku czyli ważny do 2022, to w
    > przypadku zmiany adresu zameldowania musi go wymienić ?
    > Nie moge nic znaleźc w ustawie o dowodach osobistych.
    >
    > w urzędzie gminy w meldunkowym nic nie mówili, przyjeli wniosek o
    > zameldowanie i tyle, ale nie mam pewności czy przeoczyli że posiadacz ma
    > dowód z adresem, czy nie przeoczyli.
    > Może jakas podstawa prawna ?

    Adres w dowodzie osobistym (jeśli go masz wpisany) ma w tej chwili
    wyłącznie znaczenie ozdobnika.

    Art.89.1. Adres miejsca zameldowania zamieszczony w dowodzie
    osobistym wydanym na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia
    1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych od dnia
    wejścia wżycie niniejszej ustawy nie potwierdza adresu miejsca
    zameldowania.

    2. Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu
    osobistego wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10kwietnia
    1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy
    do jego wymiany.

    MJ