  • Data: 2021-03-31 20:28:41
    Temat: Re: wycofanie się z zawartej ustnej umowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:6064a6f2$0$525$6...@n...neostrada.
    pl...

    >Na podstawie art. 158 kc. Umowa zobowiązująca do przeniesienia
    >własności
    >nieruchomości powinna być zawarta w formie aktu notarialnego.

    Hm, jakby pasuje, ale mam dwie watpliwosci.
    -jak rozumiec "powinna" ... obowiazkowa ?

    -czy tam mowa o umowie przedwstepnej czy zasadniczej kupna-sprzedazy ?

    Szczegolnie w swietle art 535.

    >Tylko zawartej w formie ustnej umowy nie mamy. Powiedzmy, ze strony
    >wyraziły zamiar jej zawarcia. Gdyby zawarły, to wówczas można by
    >mówić,
    >że są jakiekolwiek skutki.

    Mowisz ze "Kupuje to mieszkanie" nie jest zawarciem umowy?
    Tylko jakiej ... przyrzeczonej ?

    >Może to cyniczne, ale informując o rezygnacji przyznajesz, że w ogóle
    >chciałeś. Odradzam.

    Mozesz miec racje :-)

    To jakos tak bezpiecznie ... "rezygnuje z rezerwacji" ? :-)

    J.