  • Data: 2004-05-08 17:06:24
    Temat: Re: vat na net - podwyzka, czy nie?
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/05/2004 18:37, JanekDan wrote :
    > dostawca internetu zmienil wysokosc "starej" stawki brutto na aktualna
    > netto (abonament). oczywiscie biadoli, ze panstwo go gnebi, bo nie ma z
    > czego sobie odliczyc tego podatku. interesuje mnie taka sprawa, cz to jest
    > podwyzka, czy nie? w praktyce wyglada to tak, ze dla klientow indywidualnych
    > cena jest taka sama jak wczesniej. TPSA i ERA obnizyly wysokosc oplat o
    > "stare" 7% vat'u. czy w zwiazku z tym taka podwyzka (zakladajac, ze jest to
    > podwyzka) moze byc traktowana jako zmiana warunkow swiadczenia uslug i moze
    > byc powodem rozwiazania umowy, bez typowych w takich sytuacjach,
> [...]

    SOP #1: Co było w umowie?

    > i drugie pytanie: pracownik tegoz operatora twierdzi, ze klienci
    > komercyjni/firmy placa dokladnie tyle samo, gdyz "w rozumieniu ustawy" nie
    > sa dla nich odbiorcami komercyjnymi, gdyz nie odsprzedaja dalej tychze lacz.
    > natomiast TPSA i ERA traktuja takich klientow inaczej i doliczaja 22%
    > podatek. kto tu postepuje niezgodnie z prawem?

    Nie wiadomo, to kwestia interpretacji. Interesująca analiza była we
    wczorajszej Rzeczypospolitej:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040507/p
    rawo/prawo_a_15.html

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your