    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: szury w życiu codziennym [Kto po wyzwaniu od "szurniętego" pobiegł
    się zaszczepić?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <q...@4...com> <a...@w...eu>
    <WZsOJ.603531$hye7.11643@fx11.ams1>
    <620aafab$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <TuCOJ.379973$9Y33.237788@fx06.ams1>
    <620b37ed$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <10hpwy578eusk$.1tz4m3f2zb0ht$.dlg@40tude.net>
    <1z5xr1ao85iw.1xot7p7c0sel6$.dlg@40tude.net>
    <ibij0jmrh2a0$.1e537nixpwn4w$.dlg@40tude.net>
    <d...@4...net>
    <k...@4...net>
    <tdpi19uoyeyv$.tl0g73cgrpss.dlg@40tude.net>
    <j...@4...net>
    <i7wu9ubsnor4$.t7kjaluc5k4j.dlg@40tude.net>
    <1kbldrf0bhzfd$.4jghvj40gqgm.dlg@40tude.net>
    <gs9n4qzen8r5.10pmjdcum0u0e$.dlg@40tude.net>
    <2v5pyxhgcsk3$.1ni394fmz46gr$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <kte0ue5dohgp$.1fxwxy6ocegaj.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 21 Feb 2022 15:27:00 +0100

    On Mon, 21 Feb 2022 14:33:29 +0100, Olin wrote:

    > No i wybrano Izdebskiego, handlarza bronią, bez doświadczenia w handlu

    Zdaje sie, ze nikt inny sie nie zglosil.

    > sprzętem medycznym,

    Z drugiej strony - moze ma znajomosci i potrafi wyciagnac takie zapasy
    gdzies z odleglych krajow.

    > który od razu otrzymał 35 mln euro zaliczki. Już w 2011

    100% zaliczki bylo istotnie dziwne.

    > roku Izdebski miał oszukać państwową spółkę.

    A to nie byla wina Tuska ? :-)

    > "Według relacji oficera Izdebski miał w Bamecie pośredniczyć w eksporcie
    > 150 tys. sztuk karabinków AK-47 do byłej Jugosławii. Nabywcą był urodzony w
    > Syrii obywatel Iraku Muhammad al Khafagi. Izdebski dostarczył mu nie tylko
    > broń - na eksport uzbrojenia na Bałkany obowiązywało już embargo, więc
    > zorganizował też fałszywe świadectwa końcowego odbiorcy, którym miał być
    > rząd Nigerii.

    I kto byl tu tą oszukaną państwową spółką?

    > Jak zaznacza "Wyborcza", ślad tej transakcji można znaleźć w opublikowanym
    > w 2007 r. słynnym raporcie z likwidacji WSI Antoniego Macierewicza za

    A to chyba nie ten przypadek z 2011 ..

    > czasów pierwszych rządów PiS. Al Khafagi jest tam wymieniony w kontekście
    > kontaktów z terroryzmem, a WSI zarzuca się, że "nie zapobiegły działaniom
    > al Khafagiego na terenie RP (...)".
    >
    > - Nie ma możliwości, by informacja o Izdebskim nie była w bazach danych
    > służb. Przy jakimkolwiek sprawdzeniu jego nazwisko powinno się wyświetlić
    > na czerwono - stwierdził były oficer WSI."
    >
    > https://natemat.pl/311963,afera-z-respiratorami-w-mz
    -wyborcza-sluzby-znaly-andrzeja-izdebskiego

    > Grubo, ale nie dla Szumowskiego.

    Szumowski sie na sprawdzaniu w WSI nie zna.
    Ale ktos tam chyba rutynowo powinien sprawdzic.

    > Wiadomo. Wziąłem dane do ostatniego tygodnia 2020.

    OK.
    Ale to znow moze mocno mieszac w danych.

    Zaraz - liczby z jednego tygodnia, czy od poczatku pandemii?

    W Belgii szczyt zgonow byl tygogniu 2.11.2020, 1393/tydz,
    w Bulgarii 30.11.2020, 980/tydz.
    Wiec do ostatniego tygodnia grudnia w Belgii spadlo bardziej.
    Po czym w Bulgarii w lutym-marcu 2021 nastapila kolejna fala,
    a w Belgii juz prawie nie. W Belgii byla rok wczesniej.

    > Po prostu w różnych krajach stosują różną folię, co wszystko tłumaczy.
    >
    > Po to się robi korelacje dla jak największej liczby przypadków, żeby
    > zminimalizować wpływ grubości folii.

    A tu widzisz - jeszcze sprawa taka, ze jedni przechodza bezobjawowo, a
    inni umieraja na Covid. Od czego zalezy - nie wiadomo.
    Ale ... czy nie wydaje sie rozsadny moj glos, ze kto ma umrzec na
    Covid, ten umrze?
    Przy czym to byl glos rozsadny do czasu szczepionki, jesli szczepionka
    jakos uodparnia na cięzką postac i zgon, to zmienia wynik :-)

    > Chłopki-roztropki oczywiście z
    > lubością wynajdują pojedyncze przypadki i czasem okaże się, że śledzie na
    > patyku tańsze u Niemca niż u nas, po czym z dumą krzyczą, że w Polsce
    > drożej.

    no coz, z jednej strony wydaje sie, ze w krajach o wyzszej pensji,
    wydatki codzienne powinny byc wieksze, a z drugiej okazuje sie, ze
    wiele towarow u niemca tansze.
    Ba - w polskim kauflandzie czesto ostatnio widze mięso z Niemiec - i
    tansze.

    J.