  • Data: 2009-11-28 23:38:48
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zrozumiałeś.
    >
    > Zadaniem prawa jest pilnować, aby wolność każdego człowieka była
    > ograniczona wyłącznie wolnością każdego innego człowieka (oraz
    > potrzebami państwa - podatki, ochrona przyrody itepe).

    No to spróbujmy rozwinąć troszke powyższe stwierdzenie dla
    państwo neutralnego światopoglądowo (załóżmy że istnieje) :

    "Zadaniem prawa jest pilnować, aby wolność każdego człowieka była
    ograniczona wyłącznie wolnością każdego innego człowieka oraz
    potrzebami państwa - podatki, ochrona przyrody, sport, budowa świątyń KK,
    zapewniene
    edukacji i utrzymania kapłanów KK, przedszkola, szkoły, bezpłatne hotdogi
    na śniadanie,...."

    Ja nic nie zmieniłem, tylko te itepe trochę rozwinąłem o bezsporne kwestie
    potrzeb państwa - i
    się teraz pewnie komuś to nie spodoba.

    A może zostawimy jedynie fragment: "Zadaniem prawa jest
    pilnować, aby wolność każdego człowieka była ograniczona wyłącznie
    wolnością każdego innego człowieka"
    - chm tylko co to jest "wolność" - robienie czego tylko się chce? to czy
    wolno zabijać jak się zachce?
    a może wolność to prawo do zdobywania jedzenia albo ubrania? - czy to
    usprawiedliwia kradzierz?

    Jeśli nie, to już nasza wolność nie jest taka prosta - trzeba znów ją
    ograniczyć, ale kto ma narzucić
    ograniczenia - jeśli KK to sie komuś nie spodoba, jeśli inny to też sie
    komuś nie spodoba bo tam
    będzie jakiś światopogląd (świato-pogląd ->czyli już własne zdanie)

    Więc albo jest wolność absolutna i nieograniczona żadną ustawą albo jakiś
    światopogląd ogranicza
    wolność absolutną co podkreślił Tomek.