  • Data: 2005-02-09 02:34:37
    Temat: Re: rozwod i majatek
    Od: " daria" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

    > Jak rozumiem kolejność była taka:
    > 1. Zakup mieszkania z pierwszym mężem,
    > 2. Rozwód
    > 3. Ślub w Polsce, z obywatelem USA
    > 4. Przeprowadzka do USA
    > 5. Rozwód w USA,
    > 6. Zakup mieszkania w Polsce?
    >

    > Jak się mi wydaje, (choć zastrzegam się że nie miałem z takim problem
    > nic do czynienia) należy wystąpić do polskiego sądu z wnioskiem o
    > uznanie orzeczenia sądu amerykańskiego (art. 1145 § 2 kpc). Należy
    > dołączyć do wniosku: urzędowy odpis wyroku, uwierzytelniony przekład
> [...]
    Dziekuje za porade i rzeczywiscie tak jest jak piszesz. W USA mamy juz rozwod
    a teraz zbieram wraz z adwokatka potrzebne dokumenty by zatwierdzic w Polsce
    orzeczenie sadu amerykanskiego. Idzie to bardzo zle bo ex maz robi problemy.
    Wlasciwie ja nie znam nawet jego zaresu za wyjatkiem poste restante. Dlatego
    ustalilysmy, ze w Polsce zlozymy oswiadczenie ze on jest nie do namierzenia.
    Jego podpisy dla Sadu niestety sa wazne, a tego nie moge uzyskac.
    Przestraszylam sie z tym mieszkaniem ze bede musiala dzielic sie moja
    wlasnoscia bo on gdyby byla taka mozliwosc napewno by skorzystal. Moja
    adwokatka tez chyba nie miala do czynienia z taka sprawa bo ciezko jej idzie.
    Pozdrawiam Daria