  • Data: 2004-07-09 08:28:20
    Temat: Re: pytanie w sprawie kupna mieszkania
    Od: "Piotr Jachowicz" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam napisał:

    > Witam wszystkich,
    >
    > mam taki problem: mam znajomego który ma spółdzielcze mieszkanie
    > (Łódź Bałuty). Chciałby mi sprzedać to mieszkanie. Słyszałem, że
    > jeśli on kupi to mieszkanie na własność to przez 5 lat nie może go
    > sprzedać (chyba że zapłaci bardzo duży podatek). Czy jest jakieś inne
    > wyjście ?

    Może zadeklarować w US że te pieniądze wyda w ciągu dwóch lat na własne
    potrzeby mieszkaniowe - najlepiej spytać w US o szczegóły. Oczywiście
    po upływie tego okresu musi się zgłosić do US i przedstawić dokumenty
    że faktycznie to zrobił.

    I jeszcze jedna sprawa: daty liczy latami, tzn początek okresu zaczyna
    biec 31. grudnia roku zakupu.

    > Czy macie pomysł jak to można zorganizować zgodnie z prawem (i z
    > korzyścią dla obu stron) ?
    >

    > serdecznie pozdrawiam,
    > Adam

    Piotr Jachowicz