  • Data: 2003-02-20 22:54:57
    Temat: Re: przesłuchanie dziecka przez policje
    Od: Marcyś <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bg" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > i proszę o poradę. Czy można przesłuchiwać 13-letnie dziecko bez zgody
    > rodziców. Tak się złożyło że parę miesięcy temu moje dziecko było
    świadkiem
    > drobnej kradzieży i już wtedy pod moją nieobecność podeszli policjanci i
    > odpytali go co i kogo widział. Dziaciak jak to dzieciak powiedział że
    > widzial sprawce i zna go z widzenia. Teraz policja wydzwania i chce
    dziecko
    > ponownie przesluchać i twierdzi ze nie potrzeba do tego mojej zdody ani
    > obecności.
> [...]

    Zgoda rodziców nie jest wymagana, a brak zgody lub
    uniemożliwienie przesłuchania może być traktowane
    jako utrudnianie postępowania. Świadek ma obowiązek
    stawić się na wezwanie i złożyć zeznania (art. 177 kpk).
    Policjanci na miejscu zdarzenia, rozpytując obecne tam
    osoby, ustalają wstępnie listę świadków, przesłuchanie
    odbywa się potem, w siedzibie organu prowadzącego
    postępowanie.
    Z pewnością nikt nie będzie chciał narażać dziecka
    na żadne stresy i prowadzący przesłuchanie nie będzie
    miał nic przeciwko obecności rodziców przy przesłuchaniu,
    ale samego przesłuchania uniknąć raczej się nie da.