    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: prokuratura w Miechowie
    Date: Sat, 3 Apr 2021 12:38:25 +0200

    W dniu 02.04.2021 o 23:58, Animka pisze:
    > Biling połączeń w Play-u na pewno dostały. Przecież po to do tego
    > Play-a poszły. Może tak być, że matka potem ten biling zniszczyła.

    Operator ma prawo dać biling wychodzący. W PLUS-ie (a i chyba u innych
    operatorów) można to zamówić do faktury i co miesiąc dostajesz. Nawet
    jak zniszczysz, to ja mogę się zalogować i obejrzeć bilingi na kilka lat
    wstecz - ale tylko wychodzące.

    Natomiast biling przychodzący, to już zupełnie inna klasa problemu.
    Przede wszystkim są w necie dostępne usługi polegające na wysyłaniu
    SMS-a z dowolnego numeru. Dostajesz SMS z numeru, który stanowi nazwę
    banku, albo nazwę firmy? Dokładnie tą samą metodą da się Ci przysłać SMS
    z dowolnego numeru, bo wpiszę tam serię cyfr odpowiadających
    interesującego mnie numerowi. Operator ten właśnie numer odnotuje jako
    przychodzący. Dlatego biling przychodzący bierze się od operatora tego
    numeru, z którego połączenie inicjowano.

    Da się również - to trochę bardziej skomplikowane - zrobić klon karty i
    wykonywać rozmowy z dowolnego numeru. Technologią tą posługują się
    oszuści wyciągający pieniądze z cudzych rachunków. Powątpiewam, by jakaś
    osoba niechętna księdzu posługiwała się taką technologią, tym nie mniej
    warto o tym wiedzieć, ze teoretycznie to się da.

    Tylko operator inicjujący połączenia poza numerem telefonu ma jeszcze
    numer IMSI oraz IMEI. IMSI identyfikuje daną konkretną kartę SIM.
    Dopiero wówczas możemy powiedzieć, że mamy prawo podejrzewać, ze to
    ksiądz wysyłał, gdy to przeanalizujemy. Obydwa identyfikatory niby można
    sfałszować, to już w sprawie "majtkowej" raczej bym się tego nie spodziewał.

    > Tak swoją drogą ta dziewczynka jak wnioskuję nie pokazala matce
    > swoich pleców. Powinny od razu iść na policję. Coś mi tu nie pasuje.

    Na tym właśnie polega złożoność ścigania tego typu przestępczości. Jeśli
    na dziewczynę idącą przez las wyskakuje z za krzaka facet i ją gwałci,
    to większość nie ma tu oporu przed powiadomieniem organów ścigania.
    Raczej mało prawdopodobne, by komuś do głowy przyszła konstrukcja, w
    której zakładamy, że poszła ona do lasu z chęcią odbycia stosunku z
    przypadkowym wyskakującym z za drzewa facetem. Sprawa jest jasna i
    oczywista.

    Ale jeśli sprawcą jest osoba, z którą ofiara łączy jakaś znajomość, to
    zaczyna to być nie całkiem oczywiste już dla samej ofiary - o sądzie już
    nie wspominając. Znam przypadki w których kobieta najpierw specjalnie
    aranżowała takie intymne spotkanie - na którym zresztą niekoniecznie
    musiało dojść do intymnego kontaktu, bo u dorosłej dziewczynki trudno to
    stwierdzić po kilku godzinach - a potem szantażowała mężczyznę, że złoży
    zawiadomienie o zgwałceniu, jeśli nie zapłaci jej okupu. Jak zapłacił -
    zresztą - to tym bardziej go szantażowała, bo był dowód, ze coś tam było
    "na rzeczy" skoro jej zapłacił "odszkodowanie".

    --
    Robert Tomasik