  • Data: 2010-05-29 17:58:52
    Temat: Re: prawo unijne czy polskie ?
    Od: "onet" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:htrga5$68f$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:4c013f03$0$2597$65785112@news.neostrada.pl Jan
    > <j...@w...pl> pisze:
    > Ja pytam o _dowód_ (konkretny), że jeśli prawo polskie nie jest zgodne z
    > prawem UE to prymat ma prawo UE nad naszym prawem państwowym.
    > --
    > Jotte

    Kary, które zapłacił rząd RP za niedostowanie prawa RP do, np. Dyrektyw UE ?

    "Od czasu akcesji, czyli przez ostatnie pięć lat, Polska 15 razy trafiała na
    wokandę Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS) w Luksemburgu. Jego
    wyroki wywarły duży wpływ na polskie ustawodawstwo. [...] Obecnie przed ETS
    toczy się 18 postępowań w sprawach polskich, w tym siedem z odesłań
    prejudycjalnych polskich sądów i 11 spraw ze skarg bezpośrednich" -
    poinformowała Aleksandra Barańska z Wydziału Kontaktów z Mediami ETS.
    Większość wyroków ETS było niekorzystnych dla Polski; Trybunał orzekał
    niezgodność polskich regulacji z prawem europejskim."

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/314185,wyrok
    i_ets_maja_znaczenie_dla_tysiecy_polskich_podatnikow
    .html