  • Data: 2010-05-29 17:55:42
    Temat: Re: prawo unijne czy polskie ?
    Od: Jan <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:4c013f03$0$2597$65785112@news.neostrada.pl Jan

    > Zostaw opowieści dziwnej treści, rzekome orzeczenia sądów i inne bajania.
    > Ja pytam o _dowód_ (konkretny), że jeśli prawo polskie nie jest zgodne z
    > prawem UE to prymat ma prawo UE nad naszym prawem państwowym.

    Nie wynika to wprost z jednego przepisu UE, ponieważ podstawą
    funkcjonowania UE jest:
    1.Traktat o Funkcjonowaniu -powiedzmy ogólnie prawo
    2.Traktat o UE (Lisboński) - jak to prawo stosować
    Należy więc czytać te dwa traktaty razem i z tego wynika ten prymat.
    Może art. 220 i art 249 TWE coś przybliży, choć jak mówiłem wcześniej,
    tylko przybliży.
    W związku powyższym, orzeczenia TS nie są żadnym bajaniem, tylko właśnie
    dowodem.
    Może spróbuj znaleźć prawomocne orzeczenie jakiegokolwiek sądu, które
    rozstrzygając niezgodnie z prawem UE, nie skończyło się w TS, to sam się
    przekonasz.