  • Data: 2010-05-29 18:20:51
    Temat: Re: jannurkowski: Prawo unijne ma bezwzględny prymat [...] nad Konstytucją PL również
    Od: "boukun" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4c015724$0$19178$65785112@news.neostrada.pl...

    > Niestety, nic mi się nie ubzdurało. To, że jeszcze nie wszędzie się tego
    > przestrzega nie znaczy, że tak nie jest.
    > W dodatku - jak TS orzeknie, to nie ma żadnej drugiej instancji.

    Ale w konstytucji stoi już z pewnością, że prawo międzynarodowe stoi ponad
    prawem krajowym, tu równiez odpowiedź dla Andrzeja Adama Filipa.

    Twierdzę to, nie zaglądając nawet do konstytucji, albowiem większość krajów Unii
    ma to tak uregulowane w swoich ustawach zasadniczych. W niemieckiej jest np.
    zawarte to w art. 25 ich ustawy zasadniczej Grundgesetz (GG).

    Artikel 25
    Die allgemeinen Regeln des Völkerrechtes sind Bestandteil des Bundesrechtes. Sie
    gehen den Gesetzen vor und erzeugen Rechte und Pflichten unmittelbar für die
    Bewohner des Bundesgebietes.

    http://dejure.org/gesetze/GG/25.html

    Powszechne regulacje prawa międzynarodowego są częścią składową prawa krajowego
    (federalnego). One idą przed ustawami i powodują prawa i obowiązki bezpośrednio
    dla mieszkańców terytorium republiki.

    boukun