eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo konsumenckie › Re: prawo konsumenckie
  • Data: 2007-02-03 23:45:06
    Temat: Re: prawo konsumenckie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 03.02.2007 Bibeck <bibeck> napisał/a:
    > rodzice kupili piec, który ich zdaniem jest niezgodny z umową ( parametry

    Rodzice kupili go prwywatnie, nie na jakąś firmę?

    > cieplne w praktyce znacznie inne niż deklarowane przez producenta).
    > Wysłaliśmy więc pismo do sprzedawcy, że żadamy wymiany na nowy, Sprzedawca
    > nie odpodiwedział w ciągu 14 dni ( nie odpowiedział wcale) na to pismo.

    Posłane poleconym za potwierdzeniem odbioru?

    > Wobec tego chcemy teraz wysłać kolejne pismo, w którym wyznaczymy datę do
    > której może wymienić piec ( bo zgodnie z ustawą poprzez milczenie -uznał
    > roszczenie), a w razie braku wymiany po tym terminie - odstąpimy od mowy.

    Ustawa nie daje wam takiego skutecznego prawa. Teraz to powinniście
    cierpliwie poczekać ze 2-3 tygodnie, bo w końcu (co możliwe, choć raczej
    mało prawdopodobne) sprzedawca właśnie załatwia reklamację po waszej
    myśli. Dopiero jeśli nie wymieni w tym czasie to jest pole do dalszych
    kroków.

    > I tutaj sytuacja się komplikuje. O ile z ustawy wynika, że przy wymianie
    > sprzedawca musiałby ponieść koszty odłaczenia pieca i transportu, o tyle na
    > mocy kc przy odstąpieniu od umowy - strony muszą oddać sobie to co nawzajem
    > świadczyły - czyli w takim razie koszty odłączenia pieca i transportu
    > poniesiemy my?

    A gdzie było miejsce wydania tego pieca?

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1