  • Data: 2007-02-04 23:07:13
    Temat: Re: prawo konsumenckie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04.02.2007 Bibeck <bibeck> napisał/a:
    > Teoretycznie uznal rosczenie wiec moe i zalatwia;). Sekw tym, ze od
    > wyslania pisma minal juz prawie miesiac. Chcemy dac teraz na pismie im
    > termin ok 2 tygodni zeby miec "podkladke" w sadzie. W koncu ustawa mowi o
    > odpowiednim czasie - niby zwrot niedookreslony, ale biorac pod uwage cel
    > jaki przyswieca ustawie i inne jej artykuly - moim zdaniem odpowiedni czas =
    > jezeli maja taki sam piec na stanie i uznali roszczenie to po prostu powinni
    > go zapakowac i przyjechac z nim do nas

    Proponuję, właśnie ze względu na ową nieoznaczoność, abyście skontaktowali
    się z Federacją Konsumentów. Nie znam orzecznictwa, a taki piec to jest
    rzecz dość nietypowa - Ustawa uzależnia ten odpowiedni czas również od
    rodzaju towaru. Prawnicy FK powinni być z orzecznictwem konsumenckim na
    bieżąco i doradzą czy są już spełnione warunki aby od umowy odstępować,
    czy jeszcze lepiej poczekać czy też podjąć inne działania. Na razie
    oczywiste jest, że uznano reklamację. Co do możliwości odstąpienia od
    umowy byłbym ostożniejszy.

    > Miejsce wydania - w naszym domu, ale za dowoz dodatkowo placilismy.

    Przyznam, że nie wiem. Jeśli na dowóz była dodatkowa umowa, to miejscem
    wydania jest pewnie sklep. W Ustawie nie jest co prawda powiedziane, że
    przy odstąpieniu sprzedawca ponosi ww. koszty, ale też biorąc pod uwagę
    intencje którymi się kierowano w art.8, wydaje się, że powinien. Ponadto
    pewnie możliwe byłoby dochodzenie odszkodowania na zasadach ogólnych kc.

    --
    Marcin