  • Data: 2007-02-09 11:34:12
    Temat: Re: prawo konsumenckie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Feb 2007, Marcin Debowski wrote:

    [...koszty transportu zwrotnego reklamowanego towaru...]
    > Przyznam, że nie wiem. Jeśli na dowóz była dodatkowa umowa, to miejscem
    > wydania jest pewnie sklep. W Ustawie nie jest co prawda powiedziane, że
    > przy odstąpieniu sprzedawca ponosi ww. koszty, ale też biorąc pod uwagę
    > intencje którymi się kierowano w art.8, wydaje się, że powinien. Ponadto
    > pewnie możliwe byłoby dochodzenie odszkodowania na zasadach ogólnych kc.

    W sumie - w oparciu o co?
    Zawsze argumentuję tak: jeśliby przyjąć że tak miałoby być, możnaby
    rozłożyć na łopatki każdego sprzedawcę zamieszanego w transport,
    zaczynajac od sprzedawców wysyłkowych, poprzez odsyłanie towaru
    złotą karocą Ich Królewskich Mości (dowolnie wybranych spośród paru
    jeszcze urzędujących w Europie) z wliczonym najdroższym ubezpieczeniem
    :)
    Przecież chodzi o *umowę*.
    Jeśli to sprzedawca organizuje przewóz, godzi się na określone
    warunki (w tym finansowe) tego elementu umowy.
    Dlaczego ma płacić za coś, co wg swojego wyboru dokonał reklamujący?

    pzdr, Gotfryd