  • Data: 2008-11-26 19:29:31
    Temat: Re: pracodawca zmusza do wyjazdu za granicę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ggi4fb$ggm$1@news.onet.pl Zbynek Ltd.
    <s...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy urlop na żądanie nie jest tym kruczkiem? Rano, tuż po rozpoczęciu dnia
    > pracy w którym ma odlot, dzwoni do pracodawcy i mówi, że bierze dziś
    > urlop. I tyle.
    Oczywiście, że jest, i to najprostszym, chociaż ja bym tego nie robił przez
    telefon.
    Naturalnie trzeba go mieć jeszcze niewykorzystany.
    Wspomniany już brak paszportu i/lub DO wykryty zupełnie niespodziewanie
    kilka dni przed wyjazdem.
    Należy też bardzo dokładnie sprawdzić warunki ubezpieczenia, może da się na
    coś nie zgodzić w ostatniej chwili (bo trudno oczekiwać, że ubezpieczenia w
    ogóle nie będzie).
    Zażądać wypłacenia całości kosztów delegacji z góry - pracownik nie ma
    obowiązku zakładać kasy za pracodawcę.
    Zgłosić się jako krwiodawca.
    Opieka nad dzieckiem (jeśli to możliwe).
    Trzeba czasem się wysilić i pokombinować.

    --
    Jotte