  • Data: 2003-08-25 09:52:05
    Temat: Re: polisa posagowa - dostalem 200 zl po 16 latach
    Od: "Fakir" <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bicksc$cbh$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    [ciach]> > W tej polisie ubezpieczonym jest dziecko, a np. rodzic -
    ubezpieczajacym.

    > A bez tych dodatkowych nie bylaby polisa....

    "Polisa - [...] dowod asekuracyjny wydany przez instytucje ubezpieczeniowa,
    zapewniajacy wyplate okreslonej sumy przewidzianej w umowie za straty
    poniesione bez jego winy [...] "(Slownik jezyka polskiego PWN)

    Nie wiem, z tego wynika, ze nie :) - raczej cos w rodzaju funduszu
    powierniczego... Ale o bezpieczenstwie nie ma tu mowy... jesli czujesz sie
    bezpieczny majac polise - ok, jesli nie to sobie ja kup - to nie kupu :).
    Podobno istnieje cos takiego jak swiadomosc ubezpieczeniowa - u nas w Polsce
    marginalne zjawisko - Polacy nie czuja potrzeby ubezpieczania sie - moze
    dlatego, ze kiedys nie musieli bo panstwo i tak sie musialo zatroszczyc -
    nalezalo sie i basta. W USA prawie kazdy ma polise i jest to jedna z
    najcenniejszych rzeczy w domu, ktora wykupuje sie tylko w sytuacjach
    gardlowych.

    > ludzie lubia czuc sie "bezpieczni" wiec nawet przy "oszczedzaniu" chca sie
    > "ubezpieczyc".

    Fakt - posagowka to taki mieszany produkt

    > Ja widze granice wg mnie rozsadku pomiedzy bezpieczenstwem a korzysciami.
    > Czesto korzystne jest, gdy jest troche mniej "bezpiecznie" za to taniej...

    To zalezy na co cie stac. Ja wyzaje zasade ze dobra polisa nie moze byc
    tania. Mnie osobiscie nie stac, ale gdybym mogl to potrafilbym z polis
    zrobic pozytek. Wiadomo, ze kupujac taki mieszany produkt placisz tez za
    ryzyko. jesli ci na tym nie zalezy lepiej kupowac jednostki w funduszu
    inwestycyjnym. ale sa tacy, dla ktorych korzystniej bedzie wykupic co co
    ubezpiecza

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir