    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naprawa autka po wypadku z OC sprawcy - kilka pytań
    Date: Sat, 15 Nov 2003 22:40:16 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc17.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > 1. Czy do wyceny autka która zrobiło TU sprawcy czy można doliczyć takie
    > rzeczy jak: remont generalny silnika, wymiana amortyzatorów - na
    wszystko
    > jest papier i wszystko zostało zrobione w grudniu tego roku. TU sprawcy
    > twierdzi ze nie, jak jest naprawdę??

    Moim zdaniem nie. Gdyby samochód szedł do kasacji, to ewentualnie można by
    dyskutować o podniesieniu jego wartości. Ale nie przy naprawie.

    > 2. TU chce mi wypłacić 4300pln netto (wartość autka wg TU 11000) resztę
    tzn.
    > VAT wypłaci mi wtedy, gdy przyjadę do nich zrobionym autkiem i
    przedstawię
    > rachunki. Jednak zapierają się ze nie zapłacą więcej niż 5300pln netto,
    czyli
    > ponad 6000 brutto

    Co do wyceny, to co najwyżej biegły może ocenić.

    > 3. Czy ja jako właściciel autka, który mam przed sobą teraz
    przeprowadzkę z
    > jednego końca Polski na drugi mogę zażądać od TU sprawcy pokrycia
    kosztów
    > przeprowadzki, która w związku z faktem wypadku teraz będzie znacznie
    > utrudniona i będę musiał sobie cos zorganizować innego - ponieść
    dodatkowe
    > koszty??

    Boję się, że nic z tego nie wyjdzie. Po dobroci na pewno nie zapłacą. W
    sądzie szanse wygranej oceniam też raczej licho, bo w znanych mi wypadkach
    sądy nie zasądzały przyjmując, że kłopoty z przeprowadzką nie należą do
    normalnych następstw kolizji drogowej.