  • Data: 2006-07-14 17:08:14
    Temat: Re: legitymowanie przez policje
    Od: akala <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 14 Jul 2006 16:25:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kontrola osobista w zasadzie praktycznie wygląda dokładnie tak samo. Ale nie
    > jest częścią procesu karnego, a jedynie czynnością
    > administracyjno-porządkową. Protokół sporządza się tylko i wyłącznie na Twój
    > wniosek. Z braku wniosku dokumentuje się ją przez zapis w notatniku
    > służbowym policjanta.

    Czyli idąc tym tokiem rozumowania, jak jutro rano na ulicy zatrzymają cię
    policjanci i rozbiorą do gołego to będzie kontrola osobista zgodna z
    prawem ? mało tego, rozumując tak dalej w każdej chwili policjant może
    wejść do mieszkania i przeprowadzić kontrolę osobistą. Nie wydaje mi się
    by ten zapis ustawowy miął taki cel ,tym bardziej ,że mowa o kontroli
    osobistej jest umieszczona w przepisie mówiącym o kontroli bagaży w
    portach ,lotniskach i środkach transportu i musi być uzasadniona
    konkretnym podejrzeniem"...popełnienia czynu zabronionego pod groźbą
    kary".
    dodam ,że na sposób prowadzenia tych czynności przysługuje zażalenie do
    miejscowego prokuratora.
    akala