  • Data: 2006-07-14 18:17:12
    Temat: Re: legitymowanie przez policje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    akala [###a...@o...eu.###] napisał:

    > Czyli idąc tym tokiem rozumowania, jak jutro rano na ulicy zatrzymają cię
    > policjanci i rozbiorą do gołego to będzie kontrola osobista zgodna z
    > prawem ?

    Nie. Zdecydowanie nie. Zajrzyj do rozporządzenia, w jaki sposób taką
    kontrolę się przeprowadza. W opisany przez Ciebie sposób, to można
    ewentualnie "obmacać" delikwenta, czy nie ma broni. Tego się dokonuje tam,
    gdzie się stoi. Nikt nie będzie szukał pomieszczenia odosobnionego w tym
    celu.

    > mało tego, rozumując tak dalej w każdej chwili policjant może
    > wejść do mieszkania i przeprowadzić kontrolę osobistą.

    Nie. Bo tu mowa o miejscach powszechnie dostępnych. Na wejście do mieszkania
    musisz mieć albo zgodę właściciela/dysponenta mieszkania, albo dokonujesz
    jego przeszukania z wynikającymi z tego tytułu skutkami (bo to część procesu
    karnego), a więc przede wszystkim protokołem, zatwierdzeniem tej czynności
    przez prokuratora,

    > Nie wydaje mi się
    > by ten zapis ustawowy miął taki cel

    No i dobrze Ci się wydaje. Nie ma takiego celu i nie daje opisanych przez
    Ciebie uprawnień.

    > dodam ,że na sposób prowadzenia tych czynności przysługuje zażalenie do
    > miejscowego prokuratora.

    A to już inna sprawa. Przy czym ewentualne zażalenie wysyłaj do miejscowego
    Komendanta Policji, a nie Prokuratora, jeśli już. Jak wyślesz do
    prokuratury, to i tak prześlą do Komendy.