  • Data: 2006-07-16 19:06:08
    Temat: Re: legitymowanie przez policje
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał
    > tak ,dobrymi intencjami jest, jak mówi przysłowie, piekło wybrukowane. Ale
    > na pewno ten przepis nie może służyć do tego by młodzi policjanci biegali
    > po mieście i przeszukiwali ludziom kieszenie.

    Zgadzam się.

    >Jeżeli już można by ten
    > przepis pozostawić w takiej formie to na pewno przepis wykonawczy powinien
    > być zmieniony. Podstawową wadą tych przepisów jest to ,że nie określają
    > one konkretnie kiedy i w jakiej sytuacji policjant może dokonać takiej
    > czynności

    Fajnie by było uszczegółowić, ale ja nie jestem wcale przekonany czy można
    to realnie zrobić. Podaj jakąś propozycje zapisu, który by był
    satysfakcjonujący. Przecież nie można z góry przewidzieć wszystkich
    sytuacji. Podobnie z resztą napisane jest w kpk odnośnie przeszukania, a tam
    jest wątpliwości mniej, bo nadzór prokuratorski powoduje, iż każdy pomyśli
    dwa razy zanim doszuka się podstaw do przeprowadzenia czynności, a nie
    dlatego, że jest uszczegółowione.