  • Data: 2005-12-19 18:26:23
    Temat: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Od: "Góral" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego nie jest? Umowa została zawarta wcześniej i to na odległość,
    > przy jej zawieraniu nie miał możliwości zapoznania się z towarem. A
    > jakie ma znaczenie, że może to zrobić w chwili odbioru towaru? Przecież
    > od umowy odstąpić już nie może.

    A niby dlaczego nie może? Kto Cie zmusi do odbioru przesyłki? Szczególnie że
    jeżeli ją odbierzesz to masz prawo zwrócić.

    Natomiast jeżeli chodzi o główny temat. Nie jest istotna forma zapłaty czy
    złożenia zamówienie (przez neta to tylko zaproszenie do zawarcia umowy) ale
    sposób dostarczenia (wydania) towaru.
    Np. sklep działający normalnie ma sklep internetowy. Zamawiasz w sklepie
    internetowym, przychodzisz do sklepu, oglądasz, kupujesz, dostajesz paragon czy
    fakturę. Nie masz wtedy możliwości zwrotu zakupionego towaru a o takim
    przypadku rozmawiamy (przynajmniej ja tak to rozumiem). Zakup nie nastąpił na
    odległość.
    Identycznie w przypadku kiedy dzwonisz np do sklepu i mówisz "Prosze mi odłożyć
    ten telewizor, ja się po niego za 5 minut pojawie". Chyba nie uważasz że jest
    to umowa zawarta na odległość i że możesz zwrócić ten towar w ciągu 10 dni.

    Góral