  • 1. Data: 2010-04-30 06:46:37
    Temat: Re: inn
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 04/29/2010 11:02 PM, Mirosław Zalewski wrote:
    > kwiecień roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 29. Wielka mądrość na
    > czytelników pl.comp.os.linux spłynęła, gdy tako rzekł(a) Rafał:

    > sudo rm -rf /
    >
    > Usunie wszystkie niechciane posty.

    ciekawie jak to wyglada, z punktu prawa, jesli osoba, nie bedzie znala
    tego polecenia i pomysli ze faktycznie usunie wszystkie posty, i wykona
    to polecenie, a na dysku bedzie miala bardzo cenne dane, czy moze w
    takim wypadki domagac sie odszkodowania?

    PS
    rozwazania czysto teoretyczne, po prostu jestem ciekaw, czy rozsylanie
    nie prawdziwych informacji, ktore komus moga wyrzadzic jakas szkode,
    podchodzi pod jakis paragral i czy mozna sie domagac za to jakiegos
    odszkodowania ...

  • 2. Data: 2010-04-30 06:52:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "R.M." <f...@g...com> writes:

> [...]
    "nieprawdziwych" jeśli już.
    > podchodzi pod jakis paragral i czy mozna sie domagac za to jakiegos

    A ta informacja jest akurat prawdziwa. Usunie? Usunie.

    A opiekun softu powinien być najzwyczajniej w świecie kompetentny i
    przynajmniej zastanowć się "jak to dziala" (ta porada)

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 3. Data: 2010-04-30 07:06:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 08:46:37 +0200, R.M. napisał(a):

> [...]
    > to polecenie, a na dysku bedzie miala bardzo cenne dane, czy moze w
    > takim wypadki domagac sie odszkodowania?

    Odszkodowanie to nie wiem, ale można zgłosić przestępstwo.

    Kodeks Karny:

    Art. 18. § 1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn
    zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten,
    kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub
    *wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie
    takiego czynu*.

    Art. 269a. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, przez transmisję,
    zniszczenie, usunięcie, uszkodzenie, utrudnienie dostępu lub zmianę danych
    informatycznych, w istotnym stopniu zakłóca pracę systemu komputerowego lub
    sieci teleinformatycznej,

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2010-04-30 07:14:18
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

> [...]
    > sieci teleinformatycznej,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    No i? Jak te 2 paragrafy mają się do porady w sieci?
    KJ

    The man who understands one woman is qualified to understand pretty well
    everything.
    -- Yeats

  • 5. Data: 2010-04-30 07:19:30
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 30-04-2010 08:46, R.M. pisze:

> [...]
    > to polecenie, a na dysku bedzie miala bardzo cenne dane, czy moze w
    > takim wypadki domagac sie odszkodowania?

    Póki co za udział w dyskusjach na grupie DYSKUSYJNEJ i wygłaszanie
    swoich opinii jeszcze nie karzą. (ale kto wie co przyniesie przyszłość?)

    --
    http://www.surfersvillage.com/gal/

  • 6. Data: 2010-04-30 08:44:22
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 09:14:18 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > No i? Jak te 2 paragrafy mają się do porady w sieci?

    Wystarczy przekonać sędziego że osoby odpowiadające na forum występują w
    roli fachowców (tak, wiem... ;-) ), a odpowiadający chciał złośliwie
    wyrządzić szkodę pytającemu.

    O odszkodowanie też można się ubiegać z Kodeksu Cywilnego - Art. 415

    Prawo nie zabrania być głupim i ulegać namowom innych. A nawet ta głupota
    działa na korzyść (czasami jest to udawana głupota).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2010-04-30 09:09:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    "kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub
    *wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie,"

    Gdzie tu widać "kierownictwo" lub uzależnienie?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/
    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 8. Data: 2010-04-30 11:49:15
    Od: Marcin Szewczyk <w...@n...nowhere>

    R.M. wrote:
> [...]
    > to polecenie, a na dysku bedzie miala bardzo cenne dane, czy moze w
    > takim wypadki domagac sie odszkodowania?

    W rozważaniach prawnych zawsze pomaga mi delikatne przyłożenie do skroni
    wiertła widiowego, a następnie uruchomienie wiertarki z udarem.

    --
    Marcin Szewczyk http://wodny.org
    mailto:M...@w...borg <- remove b / usuń b

  • 9. Data: 2010-04-30 15:49:31
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote in message
    > Odszkodowanie to nie wiem, ale można zgłosić przestępstwo.

    za przeproszeniem POGIELO CIE?