  • Data: 2006-12-26 16:17:02
    Temat: Re: dlaczego przyznanie sie jest takie wazne
    Od: B0L0 <bolo@_NOSPAM_.irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Igor napisał(a):

    > Przyznanie się jest ważne, bo pozbawia sąd wątpliwości. Skoro sprawca ma
    > przedstawione zarzuty i przyznaje się do zarzucanego mu czynu, nie trzeba
    > dociekać żadnej prawdy obiektywnej (no bo i po co?). Nie trzeba się
    > zastanawiać, czy prokurator istotnie oskarża właścią osobę... a przecież
    > ława przysięgłych u nas nie istnieje, a ławnicy... szkoda gadać. Sytuacja
    > się komplikuje (bardzo często) gdy policja "złamie" podejrzanego, ten się
    > przynza a przed sądem twierdzi, że był zmuszany... ale wtedy i tak
    > najłatwiej wirzyć policjantom (przesłuch się ich w charakterze świadka, pod
> [...]

    wiele razy slyszalem z pierwszej reki jak takie przyznawanie sie wyglada
    uniemozliwienie widzenia i uzyskania porady:
    1)przychodzi prawnik do aresztu, mowi ze jest prawnikiem takiej a takiej
    po 15 minutach dostaje odpowiedz ze aresztant nie chce sie z panem widziec
    do tego samego aresztowanego rpzyszedl syn i ta sama spiewka
    po wypuszczeniu okazalo sie ze aresztowany nic nie wiedzial ze ktos do
    niego przyszedl
    2) nieletni zabrany z domu po poludniu przetrzymywany pare godzin za
    dlugo pierwszy posilek =odiad nastepnego dnia
    3) aresztowany wielokrotnie bity, ponizany, wyzywany (to akurat
    opowiadalo mi kilka osob z tego samego srodowiska)
    4) komendant policji poswiadczajacy w pismie do sadu (pisemnie)
    nieprawde- (dowod na nieprawdziwosc jego oswiadczenia w aktach sprawy
    czyli komendant na prosbe sadu napisal ze nie bylo zdjec a w protokole
    ogledzin numery zdjec-zeby byla jasnosc-zdjecia zaginely na komendzie)
    5) takich i podobnych histori moge wymieniac cale mnostwo np pieniadze
    ginace w trakcie przeszukania, zabezbieczone rzeczy ktore zaginely na
    drodze przeszukanie-depozyt-sad-rozprawa.... jestem pewien ze wielu
    ludzi majacych przyjemnosc z policja opowie podobne "bajki"

    --
    pozdrawiam
    bolo